Gå til innhold

noen som lurer på hvordan d blir å føde på midt på sommeren??


vaness

Anbefalte innlegg

er så glad så glad, fikk positiv for 3 gang siden i går og har vært på legesenteret og fått ca.termin 20 juli:)men selv om dette er uviktig, så tenker jeg på hvordan d blir å føde i juli?? har lest så mye negativt om det å føde på sommeren..noen som har noe positivt å bringe fram?:)

 

 

hilsen jente 85 i kirkenes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei. Har ingen erfaring på det og føde fra før av. Er egentlig bare glad jeg ikke skal føde i en av vintermånedene jeg. Ellers ikke tenkt noe særlig over sommervarmen. Ser det bare på som en lettelse og slippe tykke klær osv i tillegg til stor mage. Så at det er varmt og at man kan gå mye lettere kledd selv, er for meg bare positivt. Er vel en fare for at noen syns det kan bli for varmt også da.. Spennende og se hvordan dette blir. Jeg har også termin ca 20juli. Var på legesenteret i går og tok graviditetstest. I dag skal jeg tilbake til fastlegen for kontroll og prat. Mistet i uke 13 sist (5sept) så jeg får tettere oppfølging denne gangen. Betryggende og vite :)

Lykke til vaness. (87-jente her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sniker fra januar klubben..

 

dere kan jo glede dere til å barbere legger og bikinilinja da hehe..

vi i vår klubb er sjeleglade for at vi ikke trenger å puste og pese på sommerstid.. en blir jo så himla varm og sliten av å være gravid..

 

 

men er godt vi kan finne noe positivt i alle årstidene..

 

måtte bare skrive det.. for det var litt vittig at dere syns det var positivt det vi fleste er glade for å slippe hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det var d da...men for meg blir det jo ikke så varmt faktisk, ligger vanligvis på en 9 grader og overskyet her oppe i kirkenes på en fin sommerdag.. hihi:)

 

lykke til videre, er ikke lenge igjen for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jaja...så var det med å gå lettere kledd her oppe om sommeren:) blir jo ikke sommer her...:(men uansett så tror jeg ikke det er så tungt som mange vil ha det til.det er jo i tillegg en lys og lett måned som virker inn på et slitent humør i 9 måned.ihvertfall er mørketida her på vinteren veeldig tung uansett om du er gravid eller ikke.Nå fikk jeg egentlig bare gode tanker om å føde på sensommeren..:)

 

håper alt går fint den her gangen me deg:)

 

masse lykke til videre, morsomt at vi har termin samme dag;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare komme med et innspill. Jeg har termin 6. juli.

Fødte sist gang i november. Følte det ble litt mye pes med å pakke på ungen og meg mye klær når vi skulle ut å trille. Er jo ekstra utsatt for å få brystbetennelse også i starten, og det er IKKE noe godt!!!!!

Så da skal jeg heller streve meg gjennom noen måneder med varme (vil jo vise seg da om vi får over 15 grader nå i sommer igjen) enn å gå gjennom det helvete med brystbetennelse i iskulda.

 

Så jeg gleder meg til å føde om sommeren denne gangen. Litt hevelse i føtter og hender og svettetukter får jeg bare tåle.

 

Lykke til alle sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på det som positivt å føde om sommeren - alt er så mye letter da ;) men får nå se når tiden kommer... tror nå uansett at det går helt fint, så lenge vi ikke får en hetebølge eller noe, he he. Synes også det virker lettere den første tiden med babyen når man slipper å pakke den inn for å gå ut på tur...Vel, som førstegangs mamma, så blir det uansett helt nye og spennende erfaringer - gleder meg!

 

Har forresten fått termin til 19 juli - får se om det stemmer når jeg kommer til legen.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte sommer 97 den varmeste sommer siden 1947 med over 20 trope netter i juli og mer i august. Det var 36 grader i 12 etg på sia,men hadde mer enn nok med det jeg skulle komme meg igjennom til at jeg merket åssen været var ja=))) gleder meg få en spire i juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare at vi slipper ihvertfall å kave oss fram i snøføyka for å komme oss til klinikken! :-) Pluss at babyen ikke trenger å bli pakket ned i 3 lag i vognen! Og er det bikinilinjen man er redd for, har man jo alltids en mann som kan hjelpe! ;-)

 

Nemi77, flott at det er flere førstegangsfødende 77 modeller her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to barn som begge er født i juli 03 og 06 og venter nå nr 3 i juli. hadde bestemt oss for at nr 3 skulle ivertfall ikke komme i juli, men nå har vi ikke helt kontroll på dette. Går veldig greit å føde i juli. Godt og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en sønn født i juni,og en annen sønn født for nøyaktig 2 år siden i dag.

må ærlig innrømme at det er best å føde om sommern!!!

som ei over her skrev: brystbetennelse,snø,masse klær...*grøss og gru*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo så fint om sommeren. Tenk at vi kan ta babyene med oss ut nesten rett etter fødselen! Og jeg synes ikke det er så spesielt varmt i Norge!!! Er jo kanskje noen uker det er skikkelig varmt. De får jo barn i mye varmere land også...Og du som bor i Kirkenes har det i alle fall ikke for varmt, he he...(har bodd i finnmark)Men sant...årstiden er jo ikke det viktigste her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nå er jeg egentlig kun opptatt av at alt går bra...tenker ikke en gang på årstiden nå!

 

Det viktigste av alt er at alt går bra, og jeg skal bare kose meg fram mot sommeren med den bittelille i magen og nyyte tida fram mot fødselen...og etter selvfølgelig.=)

 

 

Takk for masse flotte svar. håper ikke noen syns jeg er for optimist og for naiv her;)men må bare prøve å være glad;)

 

 

håper alle dere får en flott tid framover:=)tenk så koslig jul det blir, det er jo ca da magen skal stikke littegrann ut for oss, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad det ikke er sommer nå, vet ikke hvordan jeg skulle holdt ut med denne kvalmen om det hadde vært sommervarme nå. Ser positivt på å føde på sommern, tenk de hærlige ukene når en er ferdig da, fint tid å vise frem det nye nurket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i sommer den 21 juni,

og jeg syns det var utrolig skjønt å kunne gå ut og trille i sola,

gå på stranden og gå tur i parken,

sønnen min så ut til å ha det veldig behagelig og

jeg elsker varmen selv da, så jeg syns d var kjempekos :)

Venter en til 10 juli og jeg gleder meg veldig, går heller hjemme om vintern gravid enn me stor mage hele sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første 1 aug. 07 hadde det flott gjennom sommeren, brukte omslagsskjørt og topper, godt å slippe unna trange jakker og støvletter :) Hadde keisersnitt så jeg merket ingenting til varmen under fødselen, alltid kaldt på operasjonsstuen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg fødte i juli i 2007 og det gikk kjempefint! (det var jo ikke akkurat den varmeste sommeren da)

Det er flere fordeler med å føde på sommeren! F.eks er det lettere å gå ut og trille tur med de små uten å tenke på om de blir syke o.l.Og ikke minst å slippe all den påkledningen.

Dessuten passer det perfekt ift barnehageinntak! :) Det er ikke ofte lett å få barn inn i barnehage utenom barnehageinntakene!

 

Men dette er jo bare fordeler! Selvfølgelig finnes det sikkert noen ulemper også (selv om jeg ikke klarer å komme på noen akkurat nå. Selv synes jeg varmen er ubeagelig om jeg er gravid eller ei).

Det viktigste folkens er at vi får barn da! Da spiller det jo selvfølgelig ingen rolle når på året vi føder! :))))) Vi er gravide og er kjempefornøyd med det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettamor!

Måtte bare svare deg for her var det mye likt! Vi har termin samme dag og jeg hadde også en MA i august, rettere sagt 03.08.08. Var da 11 uker på vei, men det viste seg at fosteret bare var 6+1, hadde vært dødt inni meg i 5 uker...utrolig kjip følelse. Men, lykken var stor da man ble gravid raskt igjen! Formen bra? Nervøs for å miste igjen? Jeg merker at jeg klarer ikke la gleden være veldig enorm enda, men ble litt lettet da jeg var på ultralyd og så at hjertet slo, da skal visst sjansen for at det går bra være mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg KISS! :-)

Ja, lykken var stor her også da det klaffet så fort igjen. Er i ganske bra form, litt kvalm og må brekke meg litt på morgenen. Men puppene mine er sinnsykt ømme, spesielt vortene og humøret kan være litt skiftende.. hehe...

Er vel litt nervøs for å miste igjen ja, har ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid igjen. Har du vært på ultralyd nå nylig?... ååå... fikk lyst jeg også? Tror jeg må bestille meg time snart. Var det innvending? Fikk du henvisning eller har de UL på legekontoret/hos jordmor?

 

Det som var litt ekkelt for meg forrige gang var at jeg SÅ hjertelyden i uke 8 (utvendig på legekontoret), legen måtte lete litt riktig nok, men vi så hjertelyden begge to. Men fosteret må ha dødd ganske kort tid etterpå, for på utskrapingen så sa gynekologen at det hadde dødd i uke 8. Så jeg for min del kommer ikke til å føle meg for trygg på at alt går bra før jeg kjenner at det sparker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å føde på sommeren. Varme er jo delig, og det å slitte å kle på seg selv massevis med klær og samme med bebisen høres jo bare delig ut. Det viktigste er jo at alt går bra.

 

Og til deg fra januar klubben som er bekymret for vår legg og bikini barbering... vi kan jo bare vokse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting til det der om barbering...sist så barberte jeg både bikinilinjen og leggene helt greit. Var ikke vanskelig! Barberte til og med rett før jeg skulle dra å føde...og jeg hadde stor mage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...