Gå til innhold

vanlig at bebien er roligere noen dager??? uke24

Anbefalte innlegg

Skrevet

hm...for et par dager siden var det full fart i magen hele tiden, og jeg merka bebien reagerte om jeg spiste sjokolade fks...nå har han vært veldig rolig, kjenner bare svake spark innimellom, og blir selvfølgelig litt bekymra om han er syk eller noe??? jeg har anglesound så jeg hørte godt hjertelyden ista, men jeg er jo ikke noe lege og vet ikke om alt er bra... dere som har vært gravide før eller opplevd sånne perioder, er det normalt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg har så stor erfaring på området, men jeg tror det er helt normalt. Her har Junior vært roligere et par dager. Eller, rettere sagt så har det ikke vært de balubarundene som han har holdt på med tidligere. Mer jevne dult og spark gjennom dagen. Han har også snudd seg med hodet ned, i alle fall for natten ;-) Han har pleid å ligge med hodet opp når jeg har kjent etter, men i natt lå han med hodet ned og både i går og i dag har det vært gankse rolig. Hører også hjertet, med vanlig stetoskop, riktignok, men her er alt i orden. Har også lest andre steder at babyene kan veksle litt på aktivitetsnivået sitt. Kanskje han bruker energien sin på å vokse om dagen ;-)

Skrevet

jeg har opplevd sånne perioder med de to første mine, men har alltid sjekket det opp hos jm/lege om jeg har vert bekymret. Jeg er litt sånn, at er jeg bekymret for babyen, ringer jeg, ikke redd for å være "hypokonder" på babyens vegne:)

:)

Skrevet

Det er helt normalt, opplevd det samme jeg også.. fosteret får jo søvnmønster, og blir stillere av den grunn.. så lenge du fortsatt kjenner spark sånn innimellom, så er nok babyen din bare en trøtting.. ;)

Skrevet

Med førstemann sendte jordmor meg ofte på sykehuset fordi snuppa var roligere noen dager. Det kunne gå en hel dag uten at hun sparket og da var jeg 25 uker eller mer. Det gikk bra hver gang, og hver gang de skulle ta sparketest på sykehuset begynte hun å sparke.