Gå til innhold

vanlig at bebien er roligere noen dager??? uke24

Anbefalte innlegg

Skrevet

hm...for et par dager siden var det full fart i magen hele tiden, og jeg merka bebien reagerte om jeg spiste sjokolade fks...nå har han vært veldig rolig, kjenner bare svake spark innimellom, og blir selvfølgelig litt bekymra om han er syk eller noe??? jeg har anglesound så jeg hørte godt hjertelyden ista, men jeg er jo ikke noe lege og vet ikke om alt er bra... dere som har vært gravide før eller opplevd sånne perioder, er det normalt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg har så stor erfaring på området, men jeg tror det er helt normalt. Her har Junior vært roligere et par dager. Eller, rettere sagt så har det ikke vært de balubarundene som han har holdt på med tidligere. Mer jevne dult og spark gjennom dagen. Han har også snudd seg med hodet ned, i alle fall for natten ;-) Han har pleid å ligge med hodet opp når jeg har kjent etter, men i natt lå han med hodet ned og både i går og i dag har det vært gankse rolig. Hører også hjertet, med vanlig stetoskop, riktignok, men her er alt i orden. Har også lest andre steder at babyene kan veksle litt på aktivitetsnivået sitt. Kanskje han bruker energien sin på å vokse om dagen ;-)

Skrevet

jeg har opplevd sånne perioder med de to første mine, men har alltid sjekket det opp hos jm/lege om jeg har vert bekymret. Jeg er litt sånn, at er jeg bekymret for babyen, ringer jeg, ikke redd for å være "hypokonder" på babyens vegne:)

:)

Skrevet

Det er helt normalt, opplevd det samme jeg også.. fosteret får jo søvnmønster, og blir stillere av den grunn.. så lenge du fortsatt kjenner spark sånn innimellom, så er nok babyen din bare en trøtting.. ;)

Skrevet

Med førstemann sendte jordmor meg ofte på sykehuset fordi snuppa var roligere noen dager. Det kunne gå en hel dag uten at hun sparket og da var jeg 25 uker eller mer. Det gikk bra hver gang, og hver gang de skulle ta sparketest på sykehuset begynte hun å sparke.

Nå nr 2 har vært roligere i noen dager men i går var det full fart igjen :) så det er vanlig. Det er bare at jeg er mye mer avslappet og man tenker ikke på det verste med en gagn. Hos meg hjelper det hvis jeg legger meg helt ned og maserer magen da kjenner jeg at han snur seg i magen.

Skrevet

godt å høre at det ikke bare er min som er sånn, han var liksom full fart her om dagen så jeg nesten ikke fikk sove, men nå er det litt dytting innimellom bare... men jeg har hat storengjøring i et par dager så kanskje han har blitt trøtt av all vugginga når jeg har styra? jeg har jo også livmora forann så det kan jo kanskje dempe visse spark, men det er kanskje greit og ringe jm ....

Skrevet

jeg mente morkaka ,he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...