Gå til innhold

Dere med menn i Nordsjøen..... Vet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid i uke 32, og nå kommer bl og tar meg for fullt=( Og det er ikke lett å bare ta det med ro med en liten på 15mnd som er høyt og lavt hele tiden....

OM det ikke blir bedre, og om det kanskje blir verre, hva kan vi gjøre nå som han skal reise ut om 10dager? Han skal være ute i 14dager, og jeg ser for meg et rent lite H... Har ikke noe særlig avlastning, og saken blir ikke bedre av at vi bor i blokk uten heis, og det er 5etg ned!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst ingen som vet hva jeg kan gjøre???=(

Skrevet

Dytter litt fortvilet=(

Skrevet

Hva kan de hjelpe med da?

Skrevet

Fortelle deg om du og han har noen muligheter til å få permisjon etc?

Skrevet

Glemte å skrive at han har vært sykemeldt i 1år, og begynte i jobb igjen i Juni, så jeg tror ikke han kan få sykemelding ihvertfall...

Hadde jo vært fint om det fantes noe "syk-kjerring" dager=P

Skrevet

Det finnes jo det i "sykt barn" dagene. Dersom den som har hovedansvaret for barnet er sykt kan den andre ta ut disse. Men det er jo ikke nok til å dekke denne perioden for dere.

Skrevet

Dere har jo fravær ved barnepassers sykdom, men det dekker ikke alle 8 ukene. Derfor bør du ringe NAV.

Skrevet

ikke for å lage en demper her, men nei jeg tror ikke han har rett på noe..

han kan så klart søke permisjon uten lønn. Men det er nok det nærmeste dere kommer enn løsning!!!

men kan godt hende dette har forandret seg siden jeg var i den situasjonen for litt over 1 år siden!!! det endte med at sambo tok en ukes permisjon også var mamma her den andre uka!!!!

Tips mitt er ring legen deres og fortell situsjonen, kanskje han er mykhjertet å skriver ut en sykemeldign til mannen din! ellers for samboeren din "late" som han er syk og få sykemelding ;O)

Lykke til!!!

Skrevet

Er det ikke 10 sykt barn dager man har? da mangler vi i såfall 4dager... Og om han kan ta egenmelding vet jeg ikke, siden han var sykemeldt så lenge... Men er det full lønn de dagene da? Er litt avhengig av at han får normal lønn, for det er siste gang han skal på jobb før i mars. Han skal ha pappapermen sin, og siden han får mindre i lønn da, MÅ han ha denne lønningen først=S

Skrevet

Venter nr.2???

Takk! trenger det;o)Var det jeg var redd for nemlig=( Og siden han var sykemeldt i 1år, og begynte på jobb igjen nå i juni, så kan han ikke sykemeldes enda heller. Og vi er avhengig av denne siste lønningen før jul=(

Nei, jeg har fått time til legen neste uke, så jeg får se hva han sier. Frem til da så prøver jeg å ta det med ro.. Min største bekymring er nemlig å bli sengeliggende, alene hjemme med snuppa i 14 dager!!=/

Skrevet

nei du mangler ikke bare 4 dager... du mangler mange flere.....

FORDI at 14dager i nordsjøen er ikke 14 vanlige arbeidsdager for oss andre.

husker ikke helt utregningen, men det er noe sånt at du må oxo regne med friperioden hans oxo for å få hvor mange vanlige arb.dager en arbeidsdag i nordsjøen er, hvis duskjønner... skal spørre typen min når han ringer meg i kveld jeg ang. akk dette!!!!

har sambo din 3av og 2på eller 4av og 2på??

Skrevet

å for å svare på det du lurte på litt lengre oppi her..

jo jeg tror han kan sykemelde seg... tror man bare må være i jobb 3mnd sammenhengende etter sykemeldingsperioden for å opparbeide seg ny rett på sykepenger...

så hvis han beg i juni så har ha nå jobbet i ca 5mnd!!!!

men dette vet legen litt mer enn meg om... hehe... spør han!!

Skrevet

Ååå? For såvidt jeg har lest er det 26uker man må ha jobbet for å kunne syjemelde seg igjen... Men jeg skal spørre legen, og se om jeg klarer å finne noe fornuftig på Nav sine sider.=P

Håpe,håpe at DU har rett!!!

Skrevet

Ja, pokker... Det er jo det tullet der også=( Husker det fra permisjonen. Da fikk han 8000!!! i lønn av nav=S ikke akkurat 80% av lønn det nei...

Supert om han vet det da! Min jobber 2på, 4av, så 2på og 3av...

Skrevet

hmmm ja kan kanskje stemme at det er 6mnd ja...

hvor jobber han forresten?? min jobber i seadrill/well

Skrevet

Hentet fra Nav: "For igjen å få rett til sykepenger fra NAV, må du har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra trygden."

Min jobber på Statfjors B=)

Skrevet

Min jobber på statfjord A og C min...

kanskje de vet hvem hverandre er hehe...

ser at vi fikk nesten barn på samme tid.. jeg fikk juli07 og er nå gravid i 9.uke :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...