Gå til innhold

Mørkredd...

h@ppy elsker høstfargene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5,5 år, er veldig mørkredd, over det normale må jeg si....

Er det noe jeg kan gjøre med det....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

få han til å føle seg trygg.. hvis han føler seg tryggere med lyset tent utenfor soverommet, så ha det på om natten. Eller ha en nattelampe inne på soverommet hans.

Fortell han at det er greit å være redd. For det er det jo å.. man kan ikke tving noen å gjøre noe som helst hvis dem er redd for det. Da forverrer du bare situasjonen. Og dem blir bare mer og mer redde.

Spørr han hva det er som er så skummelt med mørkret. Snakk om det som er skummelt. Finn ut i lag med barnet hva dere kan gjøre for å gjøre det mindre skummelt.

Både dattera og sønnen min syns det er skummelt med mørker. Men det har blitt bedre etter at jeg begynnte med at dem fikk ha på et lys inne på soverommet sitt. Etterhvert så gikk jeg å slo av lyset når jeg selv la meg. Men hadde fortsatt på lyset utenfor dem sine rom (i gangen).

Etter et tag igjen så begynnte jeg bare å slekke det lyset å når jeg gikk å la meg.. fungerte ihvertfall her.

men du kan jo alltid start med å snakk om det som ev er skummelt med mørkret.

Skrevet

Godt svar du fikk over her. Minsten er opptatt av at bamsene passer på han og legger ut om hva de kan gjøre hvis noen skumle skulle komme. For eldste var det nok at jeg sa at det han var redd for ikke fikk lov å komme til oss. Og det er godt for dem å vite at foreldrene sover bare noen meter borte fra dem.

Skrevet

Takk for svar.... Skal prøve noe av det...

Lys har han på om natta. Prøvde en periode å slukke lyset da jeg gikk å la meg.....men da han våknet om natta, ble han så redd, at han spratt opp av sengen med et brak, og sprang det forteste han kunne fra sitt rom til vårt....hjertet hans slo i full galopp(stakkars) gutten var livredd:( Og ikke minst, greide han å ekke hele huset.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...