Gå til innhold

Dette med deling av kostnader ved henting/bringing ved samvær.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det til fars folkeregistrerte adresse?

Han bor et helt annet sted en der han er registrert, noe som igjen betyr myyyyyyye dyrere reiseutgifter. Ser ingenting om dette jeg, men vil jo være mest logisk til registrert adresse da.....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utgifter som er ved transport.. Om han ikke bor der blir det vel litt dumt å sende ungen dit...

Så du må nok dele på utgifter for at samvær skal kunne gjennomføres.

Skrevet

Ja, men jaggu rart at han ikke melder om hvor han bor til daglig med samboer også. Står ikke skrevet noe sted hvor han egentlig bor til vanlig, så er litt rart at han kan kreve dette når han ikke gidder å skrive flyttemelding. Blir litt feil...

HI

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av at han skal skrive flyttemelding da??

Hadde ikke giddet å sjekke folkeregisteret om hvor en ex er registrert.

Skal deles basert på utgifter mellom bostedene. Bosted er jo der han faktisk bor.

Mange som ikke melder flytting, eller ikke gjør det før det har gått lang tid. Kan vel rett og slett være sløvskap..

Skrevet

Fordi det er snakk om å legge inn saka til fylkesmannen, og bare lurer på hvordan praksisen er på sånt.... Betaler reise jeg eller rettere sagt Han tar fra barna bidraget de gangene de er hos han...

Ikke vondt ment fra min side, jeg bare lurer....

HI

Skrevet

Det er nok der han bor:)

Tenk bare om det hadde vært omvendt; at han bodde nær dere, men var folkeregistret 50 mil borte. Om det skulle være grunnlaget, sa hadde vel far tjent grovt på at du skulle betale til den folkeregistrerte adressen. For dette er penger en gjør opp seg i mellom, helt privat.

Skrevet

Er jo bare å fikse bidraget gjennom nav, så får han regning fra dem hver mnd. Bidraget skal jo regnes ut fra begges inntekt, så skal det tas hensyn til samværet. (reduksjon i bidraget for hvor mye samvær)

Om dere har privat avtale og ikke tatt hensyn til samvær blir det jo en annen sak da..

Skrevet

Ja, men d nekter han å gjøre..... Jeg skal ikke betale 5000 en gang i måneden, hvis vi skal gå etter inntekt, skal ikke betale mer en litt over halvparten egentlig.... Har prøvd å pratet med han om det, men han rikker seg ikke.... Tar like så godt barnebidraget han da... Og det har han heller ikke lov til for det er barna sine, som jeg bruker å kjøpe klær utstyr for og resten går til sparing.... Derfor vurderer jeg fylkesmannen...

HI

Skrevet

Jammen kjære deg; du skal da ikke betale hele reisen, uansett. Du skal betale utfra din inntekt, og så skal han betale resten utfra sin inntekt. Dvs at tjener han mest, så skal han betale mest.

Legg sammen inntektene deres, og så finner du ut hvor mange prosent din inntekt er av hele summen. Det er den prosentsatsen du skal betale av reisekostnadene. Den resterende prosentsatsen skal betales av BF.

Og betaler han ikke, så kan ikke barna reise til ham. Så enkelt er det:) Og det er ikke ditt problem, men hans. Da kan han ikke komme å si at du saboterer eller noe sånt. Da er det jo han som saboterer samværet han skulle hatt med ungen.

Skrevet

Og husk dette; bidraget og reisekostnadene er helt separate. De har ingenting med hverandre å gjøre.

Holder han tilbake bidrag pga reiseutgiftene, så ta bidraget gjennom NAV. Og be dem trekke hos hans arbeidsgiver.

Skrevet

Du kan be om få fastsatt bidrag gjennom NAV. Du trenger ikke samtykke fra han om det. Dere bør ha en skriftlig samværsavtale som sendes med.

Far vil også få papirer fra nav som han må fylle inn.

Om dere fører opp ulikt samvær og ikke har levert samværsavtale blir det ikke tatt hensyn til samvær i utregningen. (Går jo utover bf da, og ikke deg...) Men, så kommer han til å klage, og da tar det tid.. Like greit å ha det med først som sist :-)

5000 var da mye å betale en gang pr mnd for kostnader til transport??

Skrevet

Tusen takk for mange svar :) Da står det mer klart for meg hvordan dette gjøres, så nå skal jeg sette i gang rulla med papirer....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...