Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 jeg var aleineforsørger før men flyttet sammen med sambo slutten av august.. ga besjed til nav å fikk vedtak på at jeg kun skulle få ut september.. fikk igjen i oktober, ringte å ga besjed ¨å de skulle fikse det.. fikk så dobbel barnetryg slutten av oktober å ringte igjen.. har også fått bidragsforskudd denne mnd.. hav skal jeg gjøre nå? har jo fått vedtak på at det skulle stoppes i september
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 du har krav på dobbel barnetrygd og overgangsstønad i 12 mnd etter du ble samboer
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Om det er far til barnet du er blitt samboer med, så skal stønadene stoppes. Du må i så tilfelle ikke bruke av pengene, og kontakte NAV igjen. Da får du be om kontonr for å betale tilbake det du har fått for mye. Er det ikke barnefar du har flyttet sammen med, så har du rett på å beholde stønadene som enslig forsørger i 12 måneder etter dere flyttet sammen. Får dere felles barn før det har gått 12 måneder, så stopper stønadene ved barnets fødsel.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 det er bf jeg har flyttet sammen med.. ja da får jeg ringe igjen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå