Leeloo76 Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg ser etter noe å kjøpe i Oslo (hvis jeg får lån da), må benytte muligheten nå som markedet ikke er så hett. Jeg har kontrakt der jeg leier nå ut mars 09., men håper de vil la meg flytte før dersom jeg kan få inn noen andre. Jeg ser en del her som sliter med å finne noe de har råd til, evt som bor for dyrt nå, så tenke å se om noen her evt. er interessert i å ta over dersom jeg kjøper noe. Dette er en 2 roms på Helsfyr, 50 kvm., 7260 i mnd. Den ligger 5 min fra t-banen, 7 min. til sentrum, med 16 baner i timen pluss en haug med busser (rett ved Fyrstikktorget for de som er kjent), men veldig skjermet, så det er lite trafikkstøy. Jeg bor her med datteren min, vi trives godt, men vil ha noe eget. Det er ikke helt nytt her, men grei standard. Man må selv ha hvitevarer. Det er ikke privat, så det er orden på det meste. Mange barn bor her, så det er ikke mye bråk/festing. Aberet er at de er strenge på inntekt og depositum. Du må kunne vise til fast inntekt (jobb) og stille 4 mnd dep. Hvis det er noen som vil sjekke om de evt har andre ledige leiligheter med en gang så send meg PM, så gir jeg deg nr, de har ett, to og 3 roms (sjelden det er ledig 3 roms dessverre).
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 kjøper du leilighet nå - overtar du jo den ikke med en gang - den kan du overta i mars.....Det er normalt med tre / fire mnd overtagelsestid...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Og du søker vel kommunalt lån istedetfor banklån?? Det MÅ du gjøre altså! For du får mye bedre rente og bedre lånebetingelser, og ikke minst høyere lån. Den gangen jeg fikk mitt lån kunne jeg låne 750 000 fra banken, men jeg fikk 1 mill i lån fra kommunen (husbanken), og til bedre rente enn de 750 000 i banken! www.startlan.no Jeg er forøvrig enig med hun over; Du kan kjøpe nå og overta i mars. Dessuten har du jo ikke fått leilighet enda... ;-)
Leeloo76 Skrevet 14. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2008 Hehe, er klar over det, men tenkte litt generelt også da. Det flyter jo ikke over av rimelige utleieleiligheter i Oslo for tiden, så tenkte jeg kunne tipse om det var noen som trenger. I dagens marked med leiligheter som har ligget lenge ute ligger man godt an om man kan ta over raskt, mange som har kjøpt før de solgte og vil bli kvitt leiligheten så snart som mulig. Den jeg har sett meg ut nå står det f.eks i annonsen at det er ønskelig med rask overtagelse. Ellers var jeg på visning i går, og der var det ingen utenom meg (mulig det kom noen etter at vi gikk). Og joda, jeg har søkt husbanklån, men mulig jeg har akkurat litt for god økonomi til å få lån der (ikke at jeg er rik, men har en god slump egenkapital). Uansett tar det evigheter å få svar, så har søkt om finansieringsbevis fra en annen bank så lenge, bare i tilfelle jeg finner drømmeliligheten i helga
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Så spennende:) Håper du finner drømmeleiligheten akkurat denne helgen da!! Jeg leter selv, men taper all min egenkapital på 300 000 for det er akkurat det leiligheten har sunket i verdi på ett år!!! Så jævli irriterende! For da jeg kjøpte denne tenkte jeg ikke over at jeg måtte bli boende her leeeeenge, og jeg bor bare i en liten 2-roms i 12. etasje! Fatter ikke hva jeg tenkte på, men men... Sånn er livet. Bedre å kjøpe i år enn i fjor iallefall. Neste år har prisene gått opp igjen og jeg kan selge med god fortjeneste... Det er jo lov å håpe ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Huff der har jeg bodd. Flyttet etter 1 år og det var ikke for tidlig. Veldig lytt mellom leilighetene og ett av parene jeg bodde på siden av festet 4-5 ganger i uken og brukte narkotika de spilte så høy mysikk at bildene på veggen min dirret. Og de på andre siden og de over spilte høylyt musikk stadig vekk. Folk røyke ute på verandaene sine og det kom hele tiden sivende inn til med og ungen min. Ville ikke bodd der og forstår at du vil kjøpe noe eget. Eneste positive var at det var nært byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå