GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Hvordan får eg det? må eg til legen for å hente den, eller kan de sende den jem til meg? Noen som vet ?
Babyønske �� Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Det skal holde med kopi av helsekortet ditt. Var hvertfall det de(nav) tok kopi av i mitt tilfelle
Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Ul-arket holder ikke. Jeg prøvde å bruke det, men da fikk jeg brev om at jeg skulle sende egen legeerklæring.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Du kan fint bruke helsekortkopi (det gjorde jeg forrige gang) men det står det jo absolutt alt mulig om helsetilstanden din som du kanskje ikke har lyst å dele med hvemsomhelst. Selv spurte jeg legen om han bare kunne skrive en bekreftelse på termin forrige gang jeg var på kontroll og jeg fikk den med meg da jeg gikk. Regner med du kan ringe inn til legekontore og be dem skrive en og høre om de evt kan sende den i posten til deg dersom du ikke har mulighet til å hente den selv.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Det går helt fint som Yaddaline sier. Bare ring legekontoret og si at du trenger en bekreftelse på termin fra legen din (til nav-søknaden) og spør om de kan sende den i posten. Det gjorde jeg da nav ga beskjed om at ul-arket ikke var tilstrekkelig dokumentasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå