Gå til innhold

Turbotrollet? + huleboeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei snppa!!!

(det er meg, "beredt"). Var så mange som kjente meg, så jeg fant ut jeg måtte skifte nick:)

Hørte du var blitt kvalm?

Du får komme deg til legen for sykemelding.

Uff, ikke gøy det der, men plutselig en dag så er kvalmen over og det eneste du er nå er tissetrengt, hehehehehe!!!

Gratulerer igjen, det var virkelig fortjent!!!

Jeg gleder meg veldig på deres vegne:)

Utrolig at dere klarte det på egenhånd etter sååååå lang tid!!!

Når man hører hjertet banke er det vel 90 % sannsynlighet for at det går bra og! Så nå kan du puste litt ut og legge deg på sofaen:)

Hva sier mannen din forresten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvordan man skifter nick.....?

Skrevet

Hei på deg :)

Vel, kvalm og kvalm... Egentlig ikke det heller. Ble bare så uggen på bussen til vei på jobb og måtte som sagt en tur over doskåla da jeg kom fram :) Hehe... Men ikke spydd noe mer etter det og er helelr ikke mer kvalm. Så satser på at det ble med den ene gangen :) Hehe...

Og du da som har en lita tulle i magen :) Så gøy :) Hun kommer i april? Blir nok stas med litt rosa klær da ja :)

Mannen er kjempeglad :) Han var med på UL og skal bli med neste gang også. Legen anbefalte jo det for da kan man faktisk se at det er en baby med armer og bein sa hun :)

Skrevet

Ja, det var stas med jente, har jo Magnus fra før. Da blir det to mot to, hehe!

Så gøy med ul!

Ein på jobb var med kona på tidlig ul, hun hadde ikke sagt at det var innvendig og han fikk litt sjokk. Haha!

Vi var og på tidlig ul denne gangen, jeg mista jo to ganger mens jeg pumpet morsmelk og ville se at hjertet banket denne gangen. Når jeg mistet var det så tidlig, visste at jeg var gravid i 1-2 dager bare.

Legen sa det var 90 % sjanse for at det gikk bra når man så hjertet banke.

I tillegg hadde jeg en liten blødning 11+1, men på ordinær ul viste det at morkaken trolig hadde ligget fremme nede og da kan man blø litt.

Nå er morkaken fremme på magen og fungerer som ei pute så jeg kjenner ikke spark akkurat der:)

men kjenner det langt nede og på sidene hver dag. HERLIG!

Hvordan fant du ut at du var gravid da? Mensen din har jo vært veldig ustabil. hva var det som fikk deg til å tenke at du kanskje var gravid denne gangen??? :) D må jo være sååååå GLAD!!! Blir jo en veldig spesiell glede for dere om har hatt en humete vei..... Tipper dere kommer til å være superduperglad fremover:)

PS: Jeg tipper gutt til deres hockeylag! Tenkt på navn??Hva med shampoo?

Skrevet

Siden det ser ut til å være bare en her inne (hvis ikke de andre gjemte seg godt bakom da..hehe) så blir det vel lenge til vi får samlet hele hockeylaget ja :) Og nav...tja, får vel se hva de store hockeystjernene heter da og se om vi kan oppkalle etter noen av dem :) hehe

Tok egentlig testen bare fordi jeg kjedet meg en søndag :) Hehe... hadde slett ingen tro på at det skulle funke denne mnd heller. Vi hadde jo nettopp fått bekreftet nok et negativt IVF og gikk bare og ventet på å få starte opp med fryseforsøk. Hadde vært på apoteket og kjøpt medisinene så alt var klart til å få mens...som ikke har kommet :)

Er litt uggen i magen idag. Kvalm i magesekken :) Hehe... vanskelig å forklare. Har bare ligget på sofaen og sett Animal planet hele dagen. Er egentlig bedt på middag senere i kveld, men har egentlig lyst å avlyse. Får se etterhvert. Får vel komme meg i dusjen så blir det vel bedre.

Skrevet

Hehe, det kan godt hende at om dere skal ha en til så går det kjempefort!!!!

De fant jo aldri ut hvorfor det tok så lang tid med dere denne gangen....

Jeg er så glad jeg er ferdit med kvalme, med magnus spydde jeg i 16 uker, denne gangen kun 10!!

Heldigvis hadde magne permisjon nå, så jeg kunne spy i fred.... Hehe.

Hadde ikke klart å ta meg av barn samtidig....

Du må ha blitt så utrolig overrasket ja!! Er sikker på du nærmest stirret den testen sønder og sammen. Holdt den opp i spotten? Er virkelig en strek en strek?

Hehe!!! Det er skikkelig gød når det klaffer, særlig for dere:)

Nå er det burritos her, deilig!

Bli liggende på sofaen om du føler, regner med du får full støtte av mannen din om du vil det:)

PS: I går pynta jeg til jul, til og med plastikk juletreet! Herlig!

Det er sååå koslig..... men fant ut jeg mangler noen ting som må kjøpes, men etter strøm, husleie, lån og studielån denne mnd er det ikke så mye igjen til julepynt..... sukk...

Får vente til neste mnd, når de fleste pynter til jul. Hehe.

Skrevet

Pyntet til jul ALLEREDE???? Du må være gal :) Hehe... Her skal det ikke pyntes før uti desember nei :)

Har legetime neste mandag. Men vet ikke om jeg skal høre om å få fremskyndet den. Idag har jeg vært hjemme fra jobb pga at jeg var så kvalm i morges. Får se hvordan formen er i morgen.

Skrevet

JA, greit å få time så fort som verhodet mulig mtp søke om fødeplass.

Blir fort fullt, kjedelig å måtte dra til bærum... Det er mitt mareritt.

Skal føde i påsken og er redd for nedbemanning. Skal sørge for å være hjemme så lenge som mulig slik at de ikke kan sende meg videre. hehe.

Du trenger vel sykemelding du da, det er helt i orden det, hadde to uker jeg, og ei uke 50 etter det:)

Nytter ikke å spy på jobb.....

Skrevet

Vært hjemme idag også. Skikkelig ekkelt å være uggen/kvalm nesten konstant, men klarer ikke kaste opp. Bare sitter og brekker meg uten at det kommer noe opp. Tror kanskje jeg bør ringe sjefen og snakke litt med henne. Får jo ikke framskyndet legetimen heller. Vet ikke om det er mulig å tilbakedatere en sykmelding eller om det må tas på egenmeldingsdager? Akkurat nå har jeg mest lyst til å være hjemme resten av uka, men samtidig får jeg jo dårlig samvittighet ift til jobben da.

Skrevet

Ah... potetgull hjalp mot kvalmen gitt :) Hehe... eller kanskje det er bare fordi jeg ikke pleier være så særlig kvalm akkurat på denne tiden av dagen? Kanskje det er løsningen? Starte dagen med salt potetgull :) Hehe

Skrevet

Jeg husker kegen anbefalte meg sukker og salt da jeg var kvalm med magnus...

Forresten så kastet jeg ikke opp mer enn en gang denne gangen jeg heller! Men brekkninger.....

Og det er nesten verre, for kaster man opp blir man bedre etterpå. Brekker man seg så sitter det i magen hele tiden.

Det er ingen som takker deg for å komme på jobb når du er kvalm, bli hjemme og få sykemelding. Dessuten tror jeg de luktene som er på sykehus fort gjør deg verre.....???

Har du fortalt på jobb du er gravid?

PS: Legen kan sykemelde bakover i tid om du trenger det:)

Du har jo bra bevis da:)

Skrevet

Det her begynner å bli bra ja :) Bare kastet opp 4 ganger så langt idag... hehe. Men det er jo så godt å kaste opp- da klarer jeg jo faktisk å spise litt rett etterpå.

Har gitt beskjed på jobb at jeg ikke kommer denne uka i alle fall. Det er 2 som vet det der, og det er vel ingen grunn til å ikke fortelle hva som er grunnen til at jeg er borte. Hadde tenkt å ringe idag, men ikke orket å prate i telefonen ennå.

Men nå har jeg bedt mannen stikke innom apoteket på Tveita på vei hjem og kjøpe Sea Band for å se om det hjelper. Og Gaviscon for jeg får så halsbrann av å kaste opp. Usj...

Skrevet

Ja, nå følger noen morsomme uker for deg.... Hehehehe.

Men tro det eller ei, det blir bedre!!!!

Jeg sammenligner det med oppkastsyken i ca 3 mnd:)

Magnus er blitt så sta og vanskelig....

Når han ikke får viljen skriker han! Og jeg syntes det er sååååå slitsomt....

Så det ble oppkast til slutt på deg ja??

Nytter ikke å gå på jobb sånn. Det er ikke SÅ mange dager man er i 1.trimester i løpet av et liv, såpass må en unne seg å slappe av!

Snødde litt for et par timer siden, herlig!!!!!!! Passer inn i mitt julevindu,... Første adventsstjerne og adventstake i borettslaget ja......

Skrevet

Huff for en dag det var i går. Kastet opp ca hver andre time gjennom hele dagen fra jeg våknet kl 6 til jeg la med ved midnatt. Ikke noe særlig nei, men ser bedre ut idag da. Foreløpig ikke hatt noen dater med doskåla OG har faktisk klart å få i meg 3 glass med Sprite og en halv banan :) Det er jo ikke verst :)

Skrevet

Hmmmm..

Føler du jukser når du får hjem pleier med intravenøst!!!

Skulle trodd du var rene mette marit? Hehe!

PS: Du som er inne på dette: Blir det ei stor fødesamling på ullevåll nå ettersom det er sammenslåing? Fikk forståelse av at riksen legger sin føde til ullevål?

Ellers er formen litt bedre? Tror ikke du kommer på jobb med det første nei....

Jeg skal til legen for blodtrykksmåling mandag.

Driver å sjekker ut søskenvogener....

PS: Jeg har en dritbra emmaljunga city jet vogn i rød/grå sportsdel og sandfarget babydel til salgs snart:) hehehe. Selger den billig om du er interessert. 4 hjul med sving foran, lett og god å trille.

Det er minuset med to tette... Må ha søskenvogn... Har tenkt kjøpe phil and teds:)

Skrevet

Takk gode gud for at det finne kvalmestillende medikamenter! Hadde kommet til å dø hvis ikke tror jeg. Etter å ha kastet opp hver time i våken tilstand på døgnet, så blir det slitsomt ja!

Skrevet

Hvordan er formen din da?

Bedre?

Stakkar..... Tenker på deg.

MEN: Har hørt at jo mer kvalm man er jo sterkere er bebisen! Så du får tenke på det da:) :) :)

I dag har jeg hatt en strevsom dag. Alene med pjokken, samtidig jobbe 50 % hjemmekontor. Kjempesliten og Magnus var sur HELE DAGEN!

Ville ikke sove osv... Jeg er begynt å bli småhormonell og.... Det var jeg ikke forrige gang. Satt her og tutgråt lenge, av egentlig ingen grunn. Bare sliten....

Nei, vi trenger juleferie vi to.... Total avslapping....

Nå hadde det vært godt med massasje ja! Kjenner du noe i ryggen enda?

Mannen er på julebord, tror de skulle innom blålys etter middagen.... Hehe, det er vel et sted for deg og det? HAHAHA! Nei, graide damer skal ikke på byen å drikke, da er sofaen best med bodekjærlighet på tv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...