Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. på besøk fra 2 trim.Lurer bare på... spiser dere pålegg som salami og fårpølse osv.? Eller blir man bare helt "hysterisk" av å være her inne? Har jo spist det før i tidl. sv.skap og har jo gått helt fint, men...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser salami, fårepølse, røkt laks (hvis den er helt fersk), og spiser gjerne brie og camembert også, om de er helt ferske :-)

Spiser rett og slett det meste jeg har lysst på, jeg :-)

Skrevet

Spiser ikke rått kjøtt, så ikke salami og sånt heller.

Føler ikke det som noe stort offer å ta et par forholdsregler, så syns ikke det er hysterisk ;)

Følger kun matportalen sine råd, ikke alle andre myter.

Skrevet

Jeg spiser salami innmellom på jobb, rett og slett fordi ingenting annet frister.. og vi er like friske og raske! :-)

Skrevet

Hvorfor ikke bare følge rådene på matportalen??

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Det er retningslinjer utarbeidet av offentlige myndigheter basert på kunnskap om hva som kan være skadelig for barnet.

Det er enkle retningslinjer å følge og man slipper å tenke på om en er hysterisk eller ei.

Et av de enkleste rådene er å styre unna rått kjøtt. Det er masse annet pålegg en kan spise de 9 mnd et svangerskap står på, så hvorfor gidde å ta sjansen på listeria eller toxo når det er så utrolig lett å unngå?

At det har gått bra før trenger ikke bety at det alltid går bra.

Jeg satt som liten usikret i bil, og det gikk helt fint. Det betyr ikke at det helt sikkert kommer til å gå like fint om jeg lar mine barn gjøre det samme...

Skrevet

jeg spiser det meste, det jeg har lyst på:)

enkelt og greit fordi dersom man ikke spiser det ofte og mye, er det ikke noe problem! man spiser ikke upasteriusert ost hver dag, men kanskje en kosedag engang i mnd... nå blir jeg sikkert halshogd og hengt..

alt med måte er min regel:)

Skrevet

Neida, det er helt og fullt opp til deg ;) Må bare påpeke at den ene skiva med listeria man var så uheldig å komme over bryr seg fint lite om at du ikke har spist det ofte.

Smitte av farlige bakterier går ikke helt etter "med måte" regelen..

Skrevet

heller ikke den ene mursteinen som falt i hodet på deg da du skulle ut å gå... altså, alt kan skje... (ja, veit at den var veldig på spisen:-)

jeg spiser ikke rått og råttent, har ikke spist sushi på mange mnd nå, men herreguud jeg gleder meg til jeg kan det:-)så noen regler følger jeg jo, men hovedsaklig alt med måte..

Skrevet

Nå er det faktisk ikke noe i veien for å spise sushi mens man er gravid da....... Er bare et par fiskesorter man bør unngå. Det fremgår hvertfall av rådene til matportalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...