Gå til innhold

dere som har peiling på blodtrykk: Er 98/66 veldig lavt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmora mi syntes det var litt lavt, men sa at så lenge jeg ikke er plaga av det så gjør det ingen ting. Men hvordan vet jeg om det at jeg er slapp og orker lite kommer av at jeg er gravid eller om det kan komme av lavt blodtrykk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke veldig lavt.. Men litt lavt er det.. Jegh ar selv ligget på 100/54 nå i svangerskapet.. Man kan merke at man blir fortere svimmel f.eks når man reiser seg opp blant annet.. men farlig er det ikke..

Det er forsåvidt vanlig og ha litt lavt blodtrykk spesielt i begynnelsen av svangerskapet..

Skrevet

Ja, det er relativt lavt, men det er også vanlig med lavt blodtrykk i starten på et svangerskap. Undertrykket ditt (66) er ikke så veldig lavt at det er noe å bekymre seg over. Jeg lå på 90/55 en stund med minstemann, var ikke noe problem det utover at jeg ble fort svimmel. Blodtrykket ditt kommer antagelig til å stige igjen om en stund.

Skrevet

64 skulle det være i undertrykk.. =)

Skrevet

Det er litt lavt, men ikke så ille. Jm har rett i at det ikke gjør noe så lenge du ikke er plaget av det med svimmelhet etc.

Skrevet

Takk for svar:-) Jordmora nevnte også at det kunne hende at det lå naturlig for meg å ha lavt blodtrykk, og det kan nok stemme for jeg tror jeg har fått kommentarer på det før også, når jeg ikke var gravid

Skrevet

Hadde samme spm her om dagen (var det i går, kanskje?) da jeg hadde målt bt mitt til å være 98/58 (tror jeg det var) Vi har bt-apparat hjemme pga samboer har hatt tendenser til høyt bt en stund og ville følge med. Jeg plages skikkelig av det - er veldig svimmel, trøtt, sliten, har en slags "bomullsfølelse" i hodet og metallsmak i munnen. Er ikke gravid da... Er jo ikke farlig med lavt bt, men kan jo være plagsomt. Det kjipe er at det ikke er noe å gjøre med:o(

Skrevet

Jeg har lavt blodtryk til vanlig.

I svangerskapet nå har det laveste vært 60/45 faktisk.

Er ikke farlig, men til tider ubehagelig.

Men, er ikke trøttere enn vanlig.

Blodtrykket mitt steg jo plutselig til 130/90. Da fikk jeg kraftig hodepine som varte i 3 uker i strekk.

Godt blodtrykket mitt er nede igjen til lavt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...