megh Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Legen min mener at jeg har reaktiv livmor, skal sjekke det på sykehuset så jeg får vite at alt er normalt, men det er jo ubehagelig. Har hatt kynnere ofte, men i dag tok det helt av, aldri smertefullt, men mye stramming. Legen sier jeg kan fortsette som før. Flere som har kynnere mange ganger om dagen?? Jeg er uke 18, og vet det er veldig tidlig.
Plutselig_gravid Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jepp. Sliter med masse kynnere og nedpress. Begynte rundt uke 18. Hadde det ikke sånn forrige svangerskap. Nedpresset er pga at jenten min ligger med hodet godt ned i bekkenet allerede (uke 22). Jordmor mente at jeg burde sykemelde meg 50% (jobber i barnehage) - men tror jeg ser det an litt til. Får ekstra oppfølging just in case og fått beskjed om å ringe hvis jeg får smerter i tillegg.
sprellefant.no Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Vet ikke om det er kynnere, eller hva, men har i hvert fall masse 'kramper' i livmorområdet. Flere ganger om dagen, og varierende i styrke. Er bare 14+3 på vei. Hørte at det hender at man har kynnere gjennom hele svangerskapet, uten at det er farlig, så jeg satser på det.... Men ubehagelig er det i hvert fall.
megh Skrevet 13. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2008 legen min sa at hvis det er reaktiv livmor jeg har, så må jeg ikke forvente at det går over, og bare vente meg de ofte.. slitsomt. men jeg jobber også i bhg. legen min nevnte ikke at jeg burde sykemeldes, og jeg spurte ikke, tenkte at hun sier det vel om hun mener det er nødvendig. men skal på poliklinikken for å sjekke livmorhalsen, så da sier de vel hva jeg bør gjøre der.
Gjest Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 jeg hadde og kynnere i mitt forige svangerska...fikk det i uke 15 og de ble sterkere og oftere jo større lillemor ble. jordmor sa at jeg skulle ta det med ro og legen sa jeg skulle fortsette som før. så rasslaus jeg er av meg så hørte jeg på legen...joda ende med prematur rier i uke 34...ble innlagt i 4 dager og de klart å stoppe de den siste dagen. så jeg for min del er skeptisk når legene sier at kynnera ikke er farlig,for de kan faktisk bli så sterke at de starter rier.
megh Skrevet 13. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2008 Oi ja det skjønner jeg. Jeg skal til jordmor om to uker, så får høre hva hun sier da.. kan jo også hende de sier noe fornuftig på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå