Gå til innhold

gravidemurringer vs mensenmurringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere det er forskjell på de smertene i starten av graviditeten, og menstruasjonssmerter? Jeg er en dag på overtid, og kjenner en sånn rar "sliten" verkefølelse langt nede på ene siden. Mener at mensensmertene mine er litt annerledes, mer "over hele" og ikke så stikkende...

... hilsen fra meg som bare leter etter tegn, men sikkert møter tr i løpet av kvelden :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nei, jeg kjente overhode ingen forskjell på mensensmerter vs de murringene jeg fikk forrige pp - jeg var derimot skråsikker på at mensen kom!! :) Endte i SA desverre, men jeg er på`n igjen nå!

Eneste forskjellen jeg merket var at murringene startet tidligere enn når jeg skal ha mensen...

Skrevet

Kjennes helt likt ut.Men jeg hadde mens murringer fra eggløsning til ikm.Hadde dessverre en SA .

Så nå er på pån igjen;)

Skrevet

Jeg hadde skikkelige mensmurringer på søndag og mandag som ant var 1 uke etter el, hva kan det ha vært? Har gått på p-piller i så mange år at jeg har helt glemt hvordan kroppen skal kjennes ut uten hormoner, men pleier ikke å ha mensmurringer før et par dager før mensen eller akkurat når mensen kommer, så lurer veldig på hva de smertene var. Var ikke sånn veldig vondt, men likevel såpass tydelige at jeg var helt sikker på at jeg skulle få mensen i løpet av et par timer. Nå er jeg på dag 36 i syklusen. Har ikke fått tempet de siste par dagene pga nattevakter og sånn så vet ikke om tempen har holdt seg høy eller ikke. Noen andre som har sånne rare mensmurringer mellom el og IKM?

Skrevet

Hei, Frøkna med håp i magen!

Jeg har også nettopp slutta med p-piller, og har hatt murringer nesten konstant etter et par dager etter EL. det er liksom på høyre side i livmoren/livmorhalsen, virker som det er konsentrert på et punkt. veldig rar følelse, nesten som at det bruser og bobler ut av dette punktet!! aner ikke hvordan jeg skal tolke det, jeg. tør liksom ikke helt tro at det er noe som graver seg ned der heller.... har hatt litt mensenlignenede smerter i korsryggen også, men disse kommer og går. hm... rare greier disse kroppene altså!

Skrevet

Jeg slutta på pilla i juli så er i min 4. syklus. Har ikke hatt slike menssmerter mellom el og IKM de andre syklusene, men så er denne syklusen nesten 10 dager lengre enn de andre syklusene så vet ikke om det betyr noe? Tok en grav test på onsdag som var negativ.

Skrevet

det høres jo positivt ut da!! krysser fingrene! :-)

Skrevet

Ja kanskje. Prøver å ikke ha så høye forventninger, men om jeg ikke er gravid nå så vil sambo vente noen mnd med å prøve... Men har ikke noen symptomer ellers på at jeg kan være gravid så om jeg får mensen neste uke så blir jeg ikke akkurat forbausa.

Skrevet

... og tr kom...

Helt greit, så får jeg sjekka ordentlig disse celleforandringene. Har time om 3 ukers tid, håper på svar før jul.

Fjerna nemlig spiralen samtidig som jeg tok denne treårs celleprøven. Innen jeg fikk beskjed om at prøven ikke var så fin, hadde jeg allerede hatt både el og turna i senga;-) Så sjansen for graviditet var jo der.

Nå tar vi en pause i prøvinga til etter jul, etter svar på prøver. Er de fine kan vi sette i gang igjen. Går det ikke så bra, må de inn og fjerne noe, og da går det også mest sannsynlig bra, bare at vi muligens må vente 6 mnd før vi prøver igjen (noen som nevnte det her inne)

Håper å slippe det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...