Mammantiltigerogentil Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg lurer på noe i forhold til fostervann og mulig fostervannslekkasje. Jeg er i uke 35 og har hele svangerskapet hatt en veldig tydelig og stor mage. Har vært på normalen i forhold til SF-målet, utenom de siste kontrollene der jeg nå er over det skraverte feltet. De siste dagene har jeg opplevd at trusen er våt... altså helt våt, og ikke noe hvitt som ved utflod etc. Men jeg merker jo ikke at noe lekker, det er ingenting som renner eller noe... En venninne av meg fortalte en historie om moren hennes som mistet babyen sin pga fostervannslekkasje som hun/ingen hadde oppdaget før babyen var 'borte'. Og jeg leste om en annen her inne som ved UL fikk vite at det ikke var noe fostervann igjen i uke 38, og måtte settes igang. Uten at hun selv visste at hun lakk fostervann.... Babyen min er aktiv, og jeg har vel egentlig ikke noe å bekymre meg over. Men jeg har kun hatt en eneste UL i løpet av svangerskapet, og det var den ordinære. Jeg blir jo derfor litt bekymret.... Blir babyen mindre aktiv hvis man mister fostervann? Eller merker man ingen forskjell?..... Noen som vet eller har erfaring?
Mjølkekua Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Hvis du bekymrer deg, så synes jeg du skal ringe til jordmor. De er der for å svare på spørsmål og har mye mer erfaring enn meg på dette :-) finner du ut hva det er, så gi meg beskjed :-) Men jeg har hatt vannaktig utflod endel ganger spesielt rundt uke 28 (trusa var helt våt). Dette var spesielt på morgenen når jeg stod opp. Husker jeg sjekket litt rundt på nettet da for synes det var litt rart, og leste at vannaktig utflod var ganske vanlig i deler av svangerskapet, og at det ikke betydde at det var fostervann som lakk. Slo meg til ro med dette, og nå er jeg i uke 37 og det har gitt seg, så antar at det ikke var noe.
hm24 Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Hei.. Jeg er den du referer til som ble satt i gang i dag pga null fostervann, venter og venter nå da skal inn igjen i morgen hvis ikke noe skjer iløpet av natten :-) Men jeg ville absolutt ha sjekket det var jeg deg, for min baby har vært like aktiv hele tiden, så sjokket var stort da de sa at fostervannet var borte.. Ring føden og få det sjekket for og være på den sikre siden.. da slipper du og bekymre deg også ;-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå