Mammantiltigerogentil Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Heisan! Jeg fikk ånden over meg og rensket badet for alle produkter som inneholder mineralolje og parabener idag. Noe som vil si... at omtrent alt jeg hadde gikk i søpla. Og så var jeg på apoteket og kjøpte Inotyol som skal være vidundermedisin for babyen hvis han blir sår i rumpa... Men når jeg kom hjem så jeg at Inotyol er full av mineralolje!.... Jeg forstår ikke helt at dette da kan være produktet som blir anbefalt av alle.... Noen som kan hjelpe meg med dette; som vet mer om hva som er bra/ikke bra for babyen enn jeg...?
Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Mener å huske at en del Sebamed-produkter er bra. Shampo og olje holder til babyen. Vi har brukt Zinc-salve til såre stumper. Babyline har krem, og Derma har solkrem (sett på Meny). Selv låner jeg litt Babyline-krem til fjeset, og dropper smøring av resten. Spesielt etter at en barnløs venninne fortalte meg at all den smøringen med kremer og body-lotion kanskje ikke hadde vært det lureste med tanke på endometriosen. Vidundermedisin for sår stump er hyppig skift, lufting, skylle i vann, ikke gnukke bort bek, men bruk olje på våt og kroppsvarm klut. Det holder faktisk. Olje i badet hjelper også.
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Potetmel er kjempefint for såre rumper.. Ikke alle parabener er farlige.. men jeg vet ikke hvilke
Lillemor + bittelillemor Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 eh - hva er parabener og hvilke typer produkter inneholder det?
Sissel L. Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Babylineserien er suveren. Den har også solkrem. Inotyol inneholder også tjære, så ville ikke brukt den annet enn når det er krise. Men den beste sinksalven er Aderma dermalibour (sinksalve med kobbersulfat for sensitiv hud). Den er suveren! Den har også en stift som heter det samme som er fin på smokkutslett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå