Gå til innhold

sklei ned trappa i forigårs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjente hikk fra magen rett etterpå, og klarte å redde meg nedover de 6 trinnene på den ene siden av kroppen, så gikk utover leggen og rumpa..

Tenkte aldri å ringe noen å få en sjekk siden jeg kjente liv rett etterpå og ikke ramla på magen med fikk sklidd meg ned på ett vis.

Men så leser jeg om morkakeløsning osv.

Så lenge alt har vært normalt etterpå så trenger vel ikke det være noe mer å tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt og hørt med jordmor jeg, sånn just in case... Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. mest sannsynlig er alt ok:)

Skrevet

OMG, det var jo på søndag det skjedde når jeg tenker etter..

DA er det vel ikke skjedd noe hvis jeg kjenner liv..

Skrevet

Jeg fallt også i trappen for noen uker tilbake. Siden jeg ikke fallt på magen, og kjente liv etterpå gjorde jeg ikke noe med det. Neste kontroll hos jm (ca 1 uke etter) fortalte jeg om fallet, og hun sa at faren ved fall var morkakeløsning, men at det jo ville ha vist seg for lenge siden. Tror nok faren er over for din del også siden det skjedde på søndag! Skulle du derimot ha opplevd blødninger og sterke magesmerter ville jeg nok ha kontaktet føden...

Skrevet

Jeg falt også i trappa for et noen uker siden. Landet på ryggen, og klarte ikke å ta meg for. Det var et ganske heftig fall hvor det tok flere minutter før jeg kom meg på bena igjen.

Jeg kontaktet føden og ble bedt om å komme inn for sikkerhets skyld. Bor bare 15 min fra sykehuset. Tok CTG og ultralyd - alt så heldigvis bra ut. Det de var redd for var morkakeløsning eller at fallet satte igang fødselen (var da i uke 29). Fikk vite at det skal veldig mye til for at det skjer en morkakeløsning. Sannsynligheten er mye større hvis du hadde falt på magen, og ikke på ryggen. Symptomer er blødninger eller kraftige magesmerter. Hvis du ikke har hatt det til nå, og du kjenner godt med liv, tror jeg ikke du skal bekymre deg.

Skrevet

Jeg har også sklidd i trappa, omtrent på samme måte som deg. Eneste som skjedde var at jeg hadde j.... vondt i rompa en ukes tid og to fantastisk store og svarte blåmerker.... Jeg kjente også liv rett etterpå, men syns det var ekkelt. Tilfeldigvis skulle jeg til legen samme dag og nevnte på det. Han sa at så lenge jeg ikke falt på magen var nok mest sannsynligvis alt bra, babyene lå veldig godt beskytta der inne. Men han nevnte også dette med blødning som "faresignal".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...