:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 jeg har eksamen 26.nov og driver og leser nå. men så lurer jeg på hvordan dette funker. man kommer dit også får man ett tema man skal snakke om, også får man 30 minutter til og lese på. før man kommer inn og skal snakke i 20 min. stemmer det? og er det sånn at det tama man kommer opp i er ett kapittel i boken? eller kan det være et avsnitt? det er nemlig 19 kapitler, så om man kommer opp i ett kapittel så kan jeg lage 19 oversiker og lese på... hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. november 2008 foresten. i løpet av de 30 minuttene, kan man skrive ned ting på et ark som man kan ha med inn? sånn som man kan i engelsk.
Hikken Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Jeg har gjort det :-) Man kommer inn til sensor og eksaminator og trekker lapp om oppgave (og ja, er desverre et helt forbanna kapittel som regel) og så leser man i 30 min, noterer det man vil og går inn og skravler. Lykke til, jeg fikk helt sperre og strøyk med glans! :-D Hadde en møkka-sensor som bare satt og så på klokka og klagde over at han ville hjem, jeg var sist ut av 9 stykker.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Jepp det høres riktig ut sånn du forklarer. Vi kom opp 2 og 2 i samme tema, og mens den ene ble "hørt" satt den andre og forberedte seg. Om det er kapittelvis inndeling av tema vet jeg ikke - jeg fikk noe om sosialiseringsprosesser eller hva søren det var (heldigvis det jeg kunne best) og det er jo positivt hvis man klarer å dra med inn mest mulig, også "utenfra". Jeg hadde lest en spennende artikkel i avisa på vei inn om tema (snakk om flaks da jeg trakk, da) og dro inn den også og det slo positivt ut. Å kunne gi "dagsaktuelle" referanser til temaet altså. Lykke til )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2008 takk :-) jeg tror jeg skal greie og si noe dagsaktuelt om det meste. men er ikke så fryktelig opptatert på hva som har skjedd med hjelpeorganisasjonenes syn på og bedre de fattigstes levevilkår de siste årene. så der kan jeg ikke si så mye "dagsaktuelt"... hehe har heldigvis 2 uker på meg
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 jeg fikk 2 oppgaver, pratet ca 10 min om hver... oppgaven er formulert på en sånn måte at du må trekke ut ting fra hele det kapittelet du får noe om... lykke til )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2008 så temane er fra ett og ett kapittel? det gjør det jo mye enklere. sa kan jeg i større grad skrive stikkorsform fra vært kapittel som jeg skriver over på notatarket når jeg får hvite hvem kappitel/tema jeg skal snakke om :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 har iallefall vært sånn på de eksamnene jeg har tatt (samfunnsfag, norsk, psykoligi, nyere historie). jeg fikk om familie/sosialisering og om domstolene, og det var veldig brede oppgaver, så man skal alltids greie å si noe fornuftig så man står ) de blir veldig glade hvis du har litt peil på hva som står i aviser og sånn
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2008 flott :-) hehe... jeg kan ihvertfall snakke mye om hva dib folk syns om det meste hehe.. om jeg får om familie/sosialisering så skal jeg klare og får en 6 på flekken... hehe *håpe håpe* føler at jeg får om politikk og det skal jeg altids greie og si ganske så mye om. bare jeg slipper FN og hele det opplegget der så er jeg glad... hehe tusen takk for fin hjelp :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 bare hyggelig ) familie kunne jeg også mye om, men tulla myyyye med domstolene... og hvem var lærer tror du? joda, hun jeg hadde da jeg slutta på vgs.... men hun fikk iallefall sett at det har blitt noe av meg og... ) er så utrolig glad for å være ferdig med de privatistfagene!!! har fulgt med litt, og dette er din siste? for du skal studere fra høsten av? det går nok kjempebra )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2008 ja mitt siste år i år :-) tar naturfrag og historie på skolen men samfunnsfaglæreren var så sopp at jeg gadd ikke ha han. han prata om alt som ikke var i boka og ga oss prøver i det han hadde sakt muntlig. *arg* så jeg er glad jeg bytta til privatisteksamen der..hehe jepp til høsten begyner jo på sosionomstudiet, forhåpentligvis i oslo *krysser alle fingre* gleder meg :-) du da? hva gjør du?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 studerer førskolelærer, jeg ) begynte på heltid, men siden jeg har en 2åring, pendler og er gravid hoppet jeg over til deltid. har veldig lyst til å ta noe spes.ped senere, men venter med å bestemme meg til jeg er ferdig ;o) er veldig annerledes å studere enn å jobbe... men veldig morro )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. november 2008 ja det er fryktelig andeledes og studere men apselutt veldig givende. selv om det er givende på en annen måte en jobb. i starten så sleit jeg litt med at jeg var "unyttig for samfunnet" mens jeg går på skolen men den følelsen har gått over.. hehe.. vi skal bli smarte du og jeg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå