Gå til innhold

Morkake i veien..Ingenting å gjøre?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3D ultralyd på tirsdag og fikk beskjed om at jeg med 99% sikkerhet kommer til å måtte ta keisersnitt. Dette var svært dårlige nyheter for meg. Jeg tar det veldig tungt nå, uten at jeg kan finne en rasjonell forklaring på hvorfor. Her inne finner jeg vel flest med forståelse, men ute i den "andre" verden er det ikke sååå enkelt å få folk til å skjønne at dette føles som et tap. Jeg blir møtt med at jeg burde være glad for at jeg får ta keisersnitt. Jeg er ikke det, jeg. Dette er min første baby, jeg har følgelig heller ingen erfaring. Jeg har ikke så lyst til å snakke med noen om dette akkurat nå, kun evt med noen som kan gi meg det svaret jeg vil ha; at det finnes en mulighet eller at det er noe jeg kan gjøre. Vet noen om en flink lege/ jordmor, har noen erfaring som tilsier at dette kan snu?

Jeg er 28+6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg var på ul for 2 uker siden, var da i uke 26 og fikk beskjed om at morkaka ligger forran mormunnen men at det fremdeles er god tid for den å flytte seg ut av veien. Skal på ny ul om 2 uker, og er spent på om den har flytta seg nok. Legen min sa at det er de siste 10-8 ukene at morkaka flytter seg mest, så da kan jeg ikke forstå at de kan si det så sikkert som 99 % allerede nå? Eller er det kanskje andre grunner til at du må ta keisersnitt. Jeg føler akkurat det samme som deg, at det kommer til å bli et tap å ikke få føde naturlig. Vi får bare håpe at ting flytter seg dit de skal.

Lykke til. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Dette ga meg et lite håp. Jeg skal på ny kontroll på Ullevål i desember. De sa ikke noe om at det var andre grunner til at jeg evt må ta keisersnitt. Vet at baby ikke har snudd seg riktig vei ennå, men det er vel en liten stund igjen før det har noe å si?

Hadde noen spurt meg i forrige uke hvordan jeg ville reagert hvis jeg hadde fått beskjed om at jeg måtte ta keisersnitt, så ville jeg nok ikke gjettet at det ville bli som det har vært de siste to dagene. Jeg datt rett i dass, rett og slett.

Lykke til til deg også!

Skrevet

Hei.

Jeg fikk beskjed om på ordinær ul på sykehuset om at fødselskanalen var fullstendig blokkert og måtte inn til ny ul i uke 32 for å se om den hadde flyttet seg oppover.

De beroliget meg med at i noen og nitti prosent av tilfellene ville den flytte seg oppover av seg selv da morkaken vokste.

Fikk også avvik på magesekk og måtte inn på ny ul to uker senere,da viste det seg heldigvis at magesekken var helt fin:)

Men allerede på to uker kunne han se at morkaken var begynt å bevege seg oppover og han trodde ikke dette ville bli noe problem.

Er nå i uke 30 og skal da snart inn på ny ul for å sjekke om kanalen er "fri".

Tenker at det må jo da være normal prosedyre å vente til uke 32 med å si noe om dette?!

Ikke ta sorgene på forskudd,det er nok fortsatt stor mulighet for at den kan flytte seg;)

Sa de ingenting om dette da du var til ul på sykehuset?

Syns det er litt rart at du ikke har beskjed om dette før....

Uansett,lykke til.

Det er ordner seg nok;)

Skrevet

Da jeg var på ordinær ul i uke 18 fikk jeg beskjed om dette, men da virket det som om det var veldig sannsynlig at den ville flytte på seg. Fikk absolutt ikke inntrykk av at jeg skulle forberede meg på noe annet enn normal fødsel.. Men han legen på en viss privatklinikk i Oslo sa det ikke var noe håp. Ullevål ba meg komme tilbake i uke 32 for ny kontroll. Så da prøver jeg å slappe av frem til da. Skal tilbake på denne privatklinikken i neste uke, for baby lå sånn at vi ikke så noe annet enn hender og føtter. Ber han droppe den medisinske vurderingen denne gangen, om han skulle føle seg fristet..;-)

Tusen takk for svar. Jeg kjenner håpet stiger her...:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...