ஜBettyPஜ Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg er helt på jordet når det kommer til å spare penger i det daglige. Hvordan kan jeg spare inn noen kr? Jeg ønsker også å bli mere miljøbevisst! Kom med erfaringer og tips da damer! Dere virker så fornuftige og flinke!
Inga Bling Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Kjøp handlenett i stedet for bæreposer Handle en gang i uka og bare det som står på lista Planlegg middager for minst en uke fremover Handle mest mulig på lavpriskjeder Handle mest mulig av billigmerker (first price, coop) Spis mer frukt og grønnsaker
Endelig mamma! Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Tja, nå vet jo ikke jeg hvilket utgangspunkt du har da, men dette er noe av det jeg sparer inn på: - handler på tilbud (dette gjelder både mat og klær) - skriv handleliste før du handler mat, og hold deg til den - ikke handle eller skriv handleliste når du er sulten - kjøp billigmerker på det du føler du klarer. - ikke gjør impulskjøp - det er store prisforskjeller i butikkene! Rema 1000 er mye billigere enn Meny f. eks, men Meny har bedre utvalg da, så dersom du er sær er ikke Rema 1000 stedet å dra ;-) Dette var det jeg kom på i farten. Når det gjelder det miljøbevisste kan du begynne å bruke handlenett, eller eventuelt bruke plastikkposene flere ganger. Jaja, håper det hjalp litt ;-)
Pocoyoツ Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Det som utgjør den store forskjellen her hos oss er at vi nå bare handler 1-2 ganger i uka. Før småhandlet vi hver dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå