Gå til innhold

hjelp noen svar?????

Sirtiella & lille Amalie

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor i dag og fikk vite at hun hadde lagt seg ned med hodet og det var festet... sa til jordmor at jeg har hatt veldig mye kynnere også og en liten blødning i uke 30... ble sendt til UL i kl 13 i dag og fikk vite at livmorhalsen har blitt påvirket av alle kynnerne mine og blitt kortere... vurderte å legge meg inn men ble enig at jeg skulle tilbake mandagen... noen som har opplevd lignende?

er i uke 31+ 3

ka kan skje??? hjelp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel det at du kan føde før tiden.tror de med kort livmorhals føder før termin,men du får jo vite det på mandagen da:)har ikke opplevd noe sånt jeg nei.kan ikke være helt sikker nei.lykke til!:)

Skrevet

Ja vet det er noe sånt... hmm nervøs!!!

hadde 19 mm bare.. noen som har opplevd det samme?

i såfall når fødte dere?

Skrevet

Jeg var inne til vurdering for det samme for en uke siden. Ble da lagt inn på observasjonsposten for gravide i ett døgn, for sikkerhets skyld. Det viste seg at livmorhalsen min ikke ble påvirket, og jeg fikk dra hjem igjen.

Det de gjorde var at jeg fikk to sprøyter med lungemodning for sikkerhets skyld, i tilfelle prematur fødsel. Sprøytene er ikke farlige. Settes i skinka og sprenger, men påvirker verken deg eller barnet annet enn at barnets lunger modnes raskere og takler en eventuell prematur fødsel bedre.

Så er det store muligheter for at du må holde sengen og ikke stresse for å minske antall kynnere, og holde på barnet lengst mulig.

Så jeg vil bare anbefale deg om å ta livet med ro inntil du vet noe mer. Legg det på sofaen og slapp av med god samvittighet. Ikke stress og ikke begynn med storrengjøring e.l. Unngå de aktiviteter som fremprovoserer kynnere hos deg.

Lykke til!

Skrevet

huff nervøs jeg!!! livmorhalsen e liksom bare 19mm:S

noen flere som har historier/erfaringer om kort livmorhals?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...