Axelia Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Bare et spm jenter... Har legen eller jordmoren skrevet opp bmi`n din på helsekortet? Det gjorde legen min denne gangen, og sa til meg at det var veldig viktig da jeg skulle inn for å føde.. !? Tenkte ikke mer på det der og da,men kom til å tenke på det da jeg kom hjem.Vet dere kanskje hvorfor det er så viktig isåfall?
edvina har fått en gutt Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Vekt er viktig i forhold til om du skal ta glukosebelastning, samt om du må regnes som risikosvangerskap. Det er viktig med hensyn på anestesi dersom keisersnitt osv.
Axelia Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 Skjønner jeg er litt grønn ja:)Så jeg spør igjen jeg... Hva er glukosebelastning?Og hvorfor regnes det som et risikosvangerskap over en viss BMI? Hva risikoen? Hadde hastesnitt forrige fødsel og da kikka de bare på vekta på helsekortet,men ting kan jo ha forandret seg da dette er 4 år siden
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Glukosebelastning blir tatt om man har fare for svangerskapsdiabetes. Det er risiko over en viss bmi fordi man da lettere kan utvikle det ovennevnte. Om man har lettere for svangerskapsforgiftning og, vet jeg ikke.
edvina har fått en gutt Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1586837 Håper du ikke blir skremt av denne linken, den er vitenskaplig, men husk at de iallefleste tilfellene går helt bra selv om en har høy BMI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå