Gå til innhold

Da var jeg igangsatt... spennende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll på sykehuset i dag for sjekk av fostervann, hadde nemlig minket så mye fra uke 28 til uke 36.. i dag 38+1 var det ikke noe fostervann igjen så ble sendt rett opp på føden til ctg, urinprøve og måling av blodtrykk ble deretter undersøkt og det ble satt inn sånn kateter (ballong) som skulle modne.. så fikk jeg dra hjem.

Så nå ligger jeg her da og venter, skal tilbake kl 10 i morgen hvis ikke noe har skjedd til da.. så iløpet av ett par dager er jeg mamma... helt uvirkelig og tenke på...

noen som har blitt satt i gang som vil fortelle sin historie??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oioioi så spennende, har ikke noe erfaring å dele, men vil si lykke til:) du er så heldig:)

Skrevet

Tusen takk for det begge to..

Det morsomme er at jeg har fleipet med det i flere dager at vi skal nok ikke hjem fra kontrollen i dag, baby`n kommer nå.. så senest når vi dro i dag tenkte jeg at jeg skulle ta med bagen, bare for og ha det moro med samboer, hehe.. Men hadde aldri drømt om at det skulle gå sånn.. regnet med og gå mot termin den 27..

Så når gynekologen som tok ultralyden i dag kikket på meg og sa at jeg kunne gå rett opp på fødeavdelingen for jeg måtte settes igang da kom snørr og tårer.. men nå gleder jeg meg bare til og få det overstått..

Skrevet

ønsker deg masse lykke til! Må si jeg er en smule misunnelig.

Kan jeg spørre hvordan det har seg at du ikke har mer fostervenn igjen? Har det lekket gradvis ut uten at du har merket det?

Skrevet

Jeg var på ul i uke 28, den viste at jeg hadde masse fostervann, lå helt øverst på skalaen.. øvre normal kalte jordmor det.. fikk ny time i uke 36 for sjekk av vekst og leie.. Dagen før denne timen våknet jeg av at jeg trodde jeg hadde tisset på meg.. Syntes det var rart for det har aldri skjedd før men vått var det, tenkte at det muligens kunne være litt fostervann men kjente bra med liv og så lenge jeg hadde time på ul dagen etter gjorde jeg ikke noe mer med det..

Dagen etter på ul sa jordmor at det hadde minket endel fostervann men det lå fortsatt innenfor normalen.Men at hun ville ha meg inn igjen om 14 dager for og se da, men det kunne visst minke litt uten at man lakk.. Men skulle bruke bind og se etter om jeg lakk noe mer..

Vel jeg har ikke merket at jeg har lekket noe vann, men kan jo ikke utelukke at det har skjedd når jeg har tisset eller dusjet, men det vet jeg ikke. Så kom litt brått på når gynekologen i dag sa at det ikke var mer vann så jeg måtte settes igang.. så nå er det bare og vente og vente..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...