Gå til innhold

En liten prinsesse har kommet til verden!


lenemorshan

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg må selvfølgelig annonsere at jeg har fått en liten datter. Hun ville ut 10 dager før tida. Hadde termin 8. november og så kom hun 29. oktober. Det gikk fort i svingene. Vannet gikk på kvelden hjemme og 6 timer etterpå var hun ute. Hadde 6 cm åpning når jeg kom på sykehuset. Jeg kan ikke være mer fornøyd med fødselen som første gangs fødende... Klarte meg fint med lystgass og det funket skikkelig bra for meg. 2 timer etter fødselen kom jeg og mannen min over på pasienthotellet på Ullevål. Det var en veldig fin ordning for mor og far, men du må stå på en del selv og be aktivt om hjelp til amming osv ved å ringe etter de. Det synes jeg tok litt energi etter alt som jeg var igjennom, men vi fikk også fantastisk bra hjelp. Mange godt kompetente jordmødre på Ullevål! Bare ikke nøl med å be om hjelp hvis dere er på hotellet...

Ellers ble jeg overrasket over hvor fort jeg "glemte" fødselen (bortsett fra sting nedentil...), men hvor mye tiden etter fødselen var mye mer krevende... Masse følelser, opptatt av å få gitt barnet mitt melk fra brystet (som definitivt ikke blir på stell med en gang), men viktig å tenke positivt på at vi skal få det til etterhvert osv... Og ikke minst den voldsomme brystsprengen som kommer som regel 2. dag...vondt ja! Trodde puppene mine skulle komme ut av sitt gode skinn... Men det går gudskjelov over etterhvert og alt går seg til.

Det er helt fantastisk å få et barn - helt ubeskrivelig stort! Datteren min skal hete Maria foresten, og hun er så fornøyd og god atte...

Vel, dette var noen linjer om deler av min opplevelse så langt... Nå er det livet hjemme og på helsestasjonen som er neste fase :-)

Lykke lykke til dere som fortsatt venter!

Klem fra Maria og morschan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...