loffmusa Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 tips er greit vettu;) kromkaker og pepperkaker må man ha
FruMamma med nr 2 Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Det blir iallefall pepperkaker og kakemenn...kanskje også et pepperkakehus. Ellers er ingen av oss særlig glad i disse julekakene og vi reiser bort i jula. Men tenker kanskje å prøve meg på hjemmelaget seigmenn, peppermyntekonfekt og ett eller annet med marsipan. Det er mannen min så glad i. Hva med deg da?
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 TIps er veldig greit, lurer også litt på når jeg kan lage de forskjellige kakene. Noen må jo ventes med helt til julen, men hvilke kan man lage litt før? Så langt har jeg bare tenkt på *Krumkaker *Konfektkaker (fant oppskrift på det søte liv i fjor, og dem blir med fra nå! Var veldig gode!) * Kjøpte pepperkaker (Sætres figurbakte, de er bedre enn hjemmelagede, barna baker som regel pepperkaker ilage Mormor før jul, så får gjort det) * Kransekakestenger * Har litt lyst å prøve meg på Sarah Bernard, har aldri laget det, smakte det for første gang i fjor og de var gode * Får tynne og tykke lefser hos bestemoren min hver jul, tror jeg må spørre om å få være ilage når hun baker så jeg lærer meg det! * så vil jeg ha Delfiakake * Og vi bruker å lage sjokoladefigurer (smeltet kokesjokolade oppi gamle adventskalenderformer) og marsipankuler dyppet i sjokolade. Var det jeg kom på, så får vi se hva som blir laget, noen av tingene er et must da! Noen flere med ideer??
sajam Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Her blir det: Serina kaker Berliner kranser Peppermyntekuler Ristopper Delfiakake Pepperkaker Får helt sikkert noen andre plutelige innfall litt nærmere jul =))
Lemonia Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 - Pepperkaker + pepperkakehus - Shortbread - Kokosmakroner - Brune pinner/Kolakaker - Kransekake - Berlinerkranser - Havreflarn - Diverse marsipankonfekt Glad i julekaker ja. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå