Gå til innhold

Ul ble en positiv opplevelse på mange måter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk se en frisk og fin unge. Noe beskjeden, så vi fikk ikke se ansiktet hans noe godt. Sjukehuset har 3D-UL, så fikk fint bilde av eldstemann. Men da det kom til å sjekke kjønn var det ingen tvil, vi ville nemlig ikke vite noe annet enn 100% sikkert. Fikk med oss tydelig bilde av penis og pung :) Termin var kun en dag unna min eggløsningtermin, men 12 dager etter den offisielle mensterminen.

Eldstemann kom til verden med hastekeisersnitt pga høy likestand og var en kjempestor plugg. Har hatt mange tanker om dette og nå som jeg er gravid igjen er jeg redd for at det ikke skal gå bra. Jordmora som tok ultralyden skjønte godt hvorfor jeg hadde alle disse tankene. Jeg kom ut igjen med time til vekstestimering, tilbud om samtale med sjukehusets Gro-gruppe og forsikringer om at ungen uansett ikke blir der inne på overtid. Føler meg i trygge hender nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig å høre! Hvilket sykehus var dere på og hvor stor var førstemann? jeg sliter nemlig med det samme og håper på forståelse hos den jordmoren jeg skal til!

Skrevet

Hei!

Vi hører til Kongsvinger sjukehus. Førstemann var som sagt en kraftig plugg med sine 4675g, en lengde på 50cm og hodeomkrets på 38cm. Jeg spiste ikke mye fet mat og sukker, hadde ikke svangerskapsdiabetes, vokste jevnt på SF-kurven, men familiene våre får store barn!!! Satte riktignok ny standard for førstefødte da men..

Vil tro at alle fødeavdelinger har et apparat for de med angst for fødsel. Mitt sjukehus er ikke spesielt stort. Synes ordet fødselsangst er litt dramatisk, men tenker på fødsel hver dag...

Skrevet

Jeg hører til AHUS så jeg håper de er like bra som Kongsvinger. Er veldig glad på dine vegne, jeg tenker også på fødsel hver dag, synes også fødselsangst også mye, men jeg er jo livredd for at babyen skal sitte fast! Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...