Gå til innhold

Dere som har kjøpt vogn i Sverige (samme som 3. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal hente min barnevogn i Sverige til uka, men lurer på hvordan dere som har kjøpt vogn i Sverige har gjort det med toll??

På forhånd takk for svar!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handlet, krysset broen og ledd hele veien til banken :-)

Skrevet

hehe, lurer på om jeg tørr å sjansje på det jeg oxo, men har liksom blitt så mye mer kontroller på Svinesund (både nye og gamle) i det siste....

Skrevet

Reglene sier at hvis man har vært under 24 timer i sverige kan man handle for 3000,- og over 24 timer 6000,-. Varer som koster over grensebeløp kan ikke "deles" på to personer. De skal da betales 25 % moms av, du skal lage et exportdokument ut av sverige og en infortolling (momsberegning) inn i norge. Du har da krav på å få tilbake den svenske momsen når du drar/sender tilbake det av norsketollen stemplede exportdokumentet til den svenske butikken. Dermed koster det deg ikke noe økonomisk foruten en hel masse ekstraarbeid... Dette er altså reglene, kort fortalt. Tror derimot ikke det er mange som bryr seg om dette, og tollerne er nok heller ikke "ute etter" barnefamilier som tjener en tusenlapp eller to på å kjøpe vogn i sverige.

Skrevet

Hei! jeg har kjøpr barneutstyr i Sverige..har hørt meg ved grensa at det er ikke toll avgifter når du kjøper barneutstyr og da har jeg bare kjøpt og reist hjem..bor like ved grensa så er veldig ofte der å handler.

Skrevet

Det er ikke toll på barneustyr nei, men det påløper moms likevel. Det er noe annet.

Skrevet

glemt helt at det var avgifter på sånt, kjørt videre hjem, og ikke blitt stoppet ;)

Skrevet

Jeg tenkte ikke noe på att det var noe moms eller toll på slikt så jeg kjøpte vogn + utstyr og kjørte hjem. Er så ote å handler der at jeg ikke tenkte på at jeg var u "det store utland".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...