Gå til innhold

Uro i fotene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15 uker på vei. Har vært plget med uro i fotene den siste tiden, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men når det kommer MÅ jeg ta av meg sokkene.

Det er skikkelig ubehagelig....Og det kan vare en stund før det gir seg.

Noen som har opplevd det samme??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Restless legs.

Svært vanlig fenomen, og hos noen dessverre kronisk. Har hatt dette hele livet, og plages i perioder sterkt av dette.

Kan medisineres med epilepsimedisin.

Mine tips er:

-strekk leggene godt før du legger deg

-smør føttene inn med peppermyntegele' fra body shop - tykt lag

-sitt med beina i kaldt vann (kanskje ikke så sunt, men det hjelper)

-Gå og legg deg og prøv å sove. Hehe

Her finner du mye info:

http://nrlf.proweb.no/default.asp

Skrevet

Takk for svar. Har hatt det en stund, men da hjalp det og bare ta av sokkene så fotene fikk lufte seg. Og det var sjeldent det kom.

Men nå når jeg er gravid så er det nesten hele tiden, og jeg blir så frustrert av det... Fotene er så urolige at jeg begynner å gråte noen ganger. (sikkert litt hormoner også, hehe)

Håper det gir seg når jeg er ferdig med graviditeten. Syns det er merkelig at det er så ille nå som jeg er gravid.

HI

Skrevet

Glemte å si at noen ganger er det så ille at jeg har lyst å sage av fotene. Kommer jo aldri til å gjøre det, men tankene kommer.....

HI

Skrevet

En enkel løsning: Magnesium.

Er greit å ta selv når du er gravid.Jeg kan nesten ikke leve uten, da blir jeg omtrent gal om kveldene, he he he.

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Skjønner det utrolig godt.

Når jeg har skikkelige "anfall" blir jeg et troll å leve med... Blir aggressiv, sinna, lei meg, frustrert og alt sammen på en gang...

Og jeg kan love deg at jeg har hatt lyst å sage av føttene noen ganger...=P

Det hjelper også å massere legger og føtter, og å bevege føttene hele tiden (det har du sikkert merket).

Det er vanlig at man får hardere "anfall" når man er gravid - sliter med det jeg også, og merker det begynner å bli verre nå når jeg er gravid igjen...

Skrevet

Tusen takk for flotte svar.

Har tatt meg en lur idag, skal få samboer til å massere bena neste gang det kommer, har prøvd kaldt vann...

Og nå skal jeg sannelig kjøpe meg magnesium...

Skrevet

Ojoj, så gode tips!! Kva er det med magnesium, da, kvifor er det bra? Det har eg aldri prøvd :P

Skrevet

Signerer på Magnesium:-)

Har også brukt det i årevis og fikk beskjed av legen om at det var trygt å bruke det under graviditeten i moderate doser:)

Magnesium har god effekt på urolige legger, og er godt for hjerte og hele nervesystemet i kroppen. Gunstig å ta på kvelden da man ofte opplever å bli litt trøtt siden hele systemet blir avslappet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...