Gå til innhold

Hva kjøper dere til foreldrene deres til jul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke så veldig inspirerende, men vi voksne pleier å gi hverandre bøker. Det får derfor foreldrene mine stort sett også.

Skrevet

Jeg har kjøpt stelton kaffe kanne og fikk brødpose med på kjøpet til mine foreldre. Til svigermor har jeg kjøpt toalettveske og et SPA sett

Skrevet

I fjor fikk hun stavmikser (var vel eneste i norge som fortsatt ikke hadde det) som hun ble kjempeglad for (spesielt i sommer da det var smootietid).

I år har jeg slått sammen bursdags- og julegave og hun får digitalt kompaktkamera. Hun har ikke det og låner stadig vårt til diverse prosjekter :o)

Svoger har tatt initiativ til å kjøpe digital fotoramme til svigermor til jul, så det blir spleisegave.

Skrevet

Varierer...bøker, interiør-ting (siden både svigers og foreldra mine har pussa opp de siste åra så har det blitt litt sånt også) innramma bilder av ungene, fotoalbum med bilder av de små. Hender de har fått en flaske dyrt brennevin i tillegg til annen gave også.

Skrevet

Har kjøpt scrapbok og bestilt bilder av vesla, så det blir julegaven til både foreldre og besteforeldre. (Begynte å angre på at jeg skulle lage så mange da det ble mer enn endel jobb med det hehe) Men håper de setter pris på det hvertfall :)

Skrevet

Vi kjøper fast gaver på gaversomforandrerverden.no eller med bymisjonen til våre, og så legger vi til noe mer.

I år får bestefedrene skritteller med en utfordring fra gutta våre. De hadde på seg skritteller i bhg og skole, og så må bestefedrene prøve å ta rekorden.

Bestemødrene får hver sin håndkrem laget av en dame utenfor Bergen. Veldig fin.

Akkurat nå er det tilbud på spill på Ark og Nordli. Ark har 40% rabatt, og vi gir et spill i fellesgave. De fra vi er små mangler så mye, og monopol eller jakten på den forsvunne diamant kan vi alle spille sammen i jula.

Skrevet

Kalender med bilder av oss, ungene og besteforeldre gjennom hele 2008. De elsker det og det er det eneste de ønsker seg også! :)

Skrevet

Vi gir kalender med bilder av barnebarna hvert år. Det er det de ønsker seg. Bruker å legge ved noe annet også, men det har jeg ikke funnet ut hva skal være enda.

Skrevet

Det med kalender har også jeg tenkt på.. Har tidligere brukt å gi bøker, cd-plater, dvd-filmer, en god flaske cognac eller diverse småtteri som jeg har lagt merke til at de kanskje burde bytte ut; som f.eks ny kaffekanne fordi den gamle hadde bulk og var i skikkelig stygge pastellfarger fra 80-tallet.. Teaterbilletter er også en fin gave, eller hva med ryggmassasje/ ansiktsbehandling/ SPA..

Abonnement på et blad de liker er også en god ide, hvis svigerfar liker å lese "Jakt og Fiske" hvorfor ikke spandere et års abonnement?

Skrevet

I år blir det gitt bort dagstursekk (klagde på den de hadde i sommer), Eva Solo urtepotte, radiostyrt fly og kalender med bilder av lillegutt.

Mamma har bursdag nå rett før jul og får Bula bukse. (Hun låner hele tiden søstern min sin når vi er sammen på hytta, så nå får hun sin egen)

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle lage julegaver til dem i år, de har det de trenger og det de trenger passer ikke min lommebok så godt. Dessuten har de penger nok til å kjøpe selv. Så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på Quilting, og sy grytekluter og forkle til dem. Kjøper en flaske vin som noe ekstra på si. Jeg har litt stram økonomi for tiden da jeg er student og bare jobber deltid. Trodde jeg skulle spare mye på å lage selv, men stoff er jammen dyrere enn jeg trodde. hehe. Har kjøpt litt her og der, litt på ikea og litt på ponduro.

Håper bare ikke de blir skuffet av at jeg lager gavene.

Skrevet

I år får mamma og pappa fölgende:

- kurv hvor jeg legger i forskjellige ting (glögg, pepperkaker, glöggkopp osv)

- soda steamer (överst på önskelista :)

- kalender med bilder av ungene

Skrevet

alle vi søskna har spleisa på garasjeport åpner til garasjen til mamma og "stefar"

pappa får bunadnål

"stemor" vannkoker

svigermor veit jeg ikke enda... alle får bilde kalender da...

Skrevet

De ønsker seg ikke noe så vi gir dem kos og velvære:)

Begge er selvstendige næringsdrivende, så vi barna tar over jobbene deres, samt vi har den litte attpåklatten og sender dem på weekendtur:)

Skrevet

Mamma får strikket tunika og bilde av jentungen.

Pappa og kona får bilde av jentungen og noe annet.(vet ikke hva noe annet er enda)

Skrevet

Eske med mat. Lokal spekepølse, lokal sjokolade, vin eller øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...