nussine Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg er 37 år, har tre gutter på 9, 8 og 4 år, og ønsker så veldig et barn til!! Må innrømme at jeg har veldig lyst på en jente. Problemet er at mannen min ikke vil ha flere.. Fjernet hormonspiral for en mnd siden pga mange bivirkninger, så vi bruker ikke prevansjon, men han "hopper av i svingen". Det hender jo at han er litt "for sen" til å komme seg ut, da.(beklager detaljer..) Hvor mye sæd må til for å bli gravid? Noen som har blitt gravid slik? Årsaken til at jeg spør, er at jeg har litt symptomer. Er litt småkvalm, har mensmurringer og ømme pupper. Har hatt en normal mensperiode etter fjerning av spiral. IKM er ventet 22.nov. Er klar over at dette kan være sympt på forestående mens...men har jo et håp da:-)
fått attpåklatt Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Skal jo ikke mer enn en rask celle til det vet du ;-) Kan jo derfor godt være at du er gravid, men symptomene dine kan like godt være PMS. Bare å smøre seg med tålmodighet! Når det gjelder ønsket ditt om en jente, så er sannsynligheten for at du får det etter dine 3 gutter veldig liten. Jeg vet ikke % sjansen, men det blir nok en gutt til! Gutter er gode da ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Å hoppe av er en dårlig prevensjonsmåte, så mulighetene dine for å bli gravid, er ganske gode. Det er nok med en liten svømmer... Det hender også at det kommer litt sæd før selve utløsningen. Så hvis han tror det er nok å hoppe av i selve svingen, kan det være for sent for han. Har hørt om en dom i USA der en kvinne gav en mann munn-sex. Etterpå stormet hun på WC og "inseminerte seg selv" med sæden som hun hadde i munnen. Det ble barn av det, og siden han var en rik mann, prøvde hun å få han til å betale barnebidrag. Det ble rettssak ut av det. Og retten slo fast at siden den seksuelle kontakten de hadde hatt, normalt ikke skulle ha medført en graviditet, ble han frikjent... Historien viser vel at sæd kan overleve mye og ennå resultere i graviditet. Det er fullt mulig å få jente etter tre gutter, selv om statistikken taler for en ny gutt... Praktisk å få en gutt til da - mye som kan gå i arv!!
nussine Skrevet 13. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2008 Ja, det er sikkert mulig å bli gravid slik. Jeg har aldri blitt lett gravid, så jeg har mine tvil i at jeg blir det på denne måten...men, men, får bare vente å se. Det er nok mulig å få jente, da tror jeg, men en gutt hadde absolutt vært velkommen også. I det stor og hele er det jo ikke kjønnet som er avgjørende. Guttene mine er kjempeflotte:-) Har mensmurringer nå i kveld, akkurat som om mensen er på tur...
ca lykkelig Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Hei hei. Er mensen kommet????? Eller har du tatt en test???? Jeg har to gutter på 5 og 8 år. Ønsker meg et lite barn til, og gjerne ei jente - selv om det da er mest praktisk med gutt. Det er jo gutter jeg kan!!! Gubben er fornøyd med de to vi har, mens jeg håper på et lite nurk til. Mvh
nussine Skrevet 18. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2008 Hei! Tror ikke jeg har IKM før på lørdag denne uke. Litt spotting i går kveld, men ingenting nå. Føler meg uvel og uopplagt, og har hatt murringer siden eggløsninga, men det kan like godt være at hormonene herjer etter at jeg fjernet hormonspiral for en mnd. siden. Prøver dere å få en til eller har du ikke fått mannen din helt med på å få en til? Hvor gammel er du? (sp.mål til ca lykkelig) Vi er ikke prøvere egentlig, men vi bruker ingen annen prevansjon enn "hoppe av i svingen", så muligheten er jo der. Min mann synes fortsatt det er nok med de tre vi har....
tjorven- nr 3 Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 den spottingen din kan og være festeblødning...den kan komme i den tiden før IKM : )
Plikkert70 Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Hei, ny her jeg oppdaget denne siden nå i kveld. Hvordan går det, blitt gravid? Jeg er 38 år og tre jenter på 16 14 9. Har hett regelmessig mens og ikke brukt prev. vi har kjørt sikre perioder og hoppet av i svingen og dette har gått bra det helt til tidlig i høst.... mens uteblir, fortvilelsen kommer og sjokket og angeren kommer, hvor dumme vi har vert(mast lenge på mannen min om at han burde klippe strengen, noe som bare ble utsatt. Hjelp jeg er gravid, vi skal bli firebarnsforeldere...Selv om dette ikke var planlagt bestemmer vi oss for å ta imot denne babyen. Får blødninger og blir sendt på ul. Spente på om det er liv der, endelig vår tur. får skjermen med ul bildet snudd mot oss og fokuserer på om jeg kan finne hjertet, det gjør jeg, ja hjertet slår sier jeg høyt, ja det gjør det sier hun som undersøker meg, men ser du ikke noe mere da sier hun......mere? ser litt mere rundt på bilde og hjelp.... roper høyt "DET ER TO" Så det er fullt mulig å bli gravid med å HOPPE AV I SVINGEN ja, vi fikk til tillogmed to og blir fembarnsforeldere=)
tjorven- nr 3 Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 hihihihihi...så morsom historie da : D snart 5 barns mor ..det blir sikkert stor stas med tvillinger : )) så fort kom den svingen ; ) Hadde du stor blødning da du ble sendt på UL ?
Plikkert70 Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Hei, trivelig med respons=) Begynte å blø for to uker siden, som en mens som varte i ei lita uke, senere mørk utflog og litt blod innimellom. viste seg på UL denne uka at jeg har en blodansamling nedendor tvillingene, noe som mest sansynlig skal ut. Er i uke 12 om ei uke og da er den største faren over, har stor tro på at dette skal gå bra. Hadde også blødninger med den midterste jenta mi, da var det utrolige mengder som kom, gikk bra det å.
tjorven- nr 3 Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 : ) Skummelt når man begynner å blø!! Jeg spør fordi jeg har og hatt blødninger i mine svangerskap. De to første gikk det velig bra med, men den 3. endte som sagt i SA . Må du holde deg i ro nå da, eller kan du fortsette som før? Utrolig spennende med tvillinger : )) De sier jo det er større sjanser for det når man blir eldre!
Plikkert70 Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Hei har ikke fått beskjed om å ta det spess m ro, men er sykemeldt, så tar dagene meg ro alikevell. leste at sjansen for tvillinger øker m alderen etter at jeg fikk vite at det var to, dette var jeg ikke klar over. Er du gravid nå? og har blødninger du også eller? Det er ganske nervepirrende m blødninger, klarer liksom ikke å glede seg helt.
tjorven- nr 3 Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Nei er ikke gravid, men håper på at det skjer snart ja : ) Skummelt med blødninger ja!!! Håper du får god oppfølgning under svangerskapet!!
Plikkert70 Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 Det vill nok bli tettere oppfølging, betryggende det. Ønsker deg lykke til videre=)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 Hehe, dette var en morsom historie 3 jenter + 2 i magen! Har en venninne som også fikk tvillinger. Da hun var på første ul spurte legen henne om hva hun så. Hun svarte: "2 øyne!". Haha, som om øynene var blitt *så* store...:-D Hva sier de andre barna dine da, til to søsken til? Vi har en sønn på 13,5 (blir 14 i feb.). Vi har fortalt han at vi prøver på en til (han er typen som trenger litt tid på seg, liker ikke overraskelser) det eneste negative, iflg. han, er at vi må LAGE denne babyen, og det er LITT ekkelt! :-D Hvordan gikk det forresten med HI, gravid eller? Klem
Plikkert70 Skrevet 1. desember 2008 #16 Skrevet 1. desember 2008 A1973 har råtne egg Hun på 16 og hun på 9 ble glade og hadde navneforslag men en gang=) Min hormonelle 14 åring tok til tårene av fortvilelse, som hun sa "jeg har nok med de to søsknene jeg har" så for seg at vi ikke fikk tid til å kjøre henne på trening lengere mm. Vi fikk pratet ut om dette og dagen etter kom hun til meg og fortalte om ting hun hadde lest om på nettet om tvillinger=) Alle gleder seg stort nå. Håper det lykkes for deg snart!
nussine Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. desember 2008 Hei 3 jenter + 2 i magen. Beklager tregt svar, men har ikke vært inne her på kjempelenge. Jeg ble litt for hekta på disse sidene...klarte ikke å tenke på annet enn graviditet mm... Måtte ta en pause. Jeg ble ikke gravid, nei. Mensen kom som den skulle, dessverre... Du hadde jo litt av en historie å fortelle da!! Så morsomt med tvillinger! Jeg ser jo at det er fullt mulig å bli gravid ved å "hoppe av i svingen". Håper det går bra med deg fremover. Jeg har eggløsning i disse dager, men ingen aktiv prøving her å huset... Min mann mener fremdeles at vi har mer enn nok å henge fingrene i, med de 3 vi har. Jeg er innimellom helt enig (vi har en travel hverdag), men ønket om en til er der fortsatt. Lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå