Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg har ei jente på ett halvt år.. Før jeg ble gravid gikk jeg på skole, så har med andre ord ingen inntekt i mnd. Samboeren min har 18.000, lån på 6000 og husleie på 5000. Så er det jo strøm, mobiltelefoner, internett, tv og alt dette andre i tillegg! Har jeg rett på noe fra sosialen? For dette går jo ikke lenger.... I slutten av hver mnd er vi _skrapt_ for penger.. (og må låne av svigers....)
blond Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jeg vet ikke om du har rett på noe fra sosialen, men har du prøvd å få deg en jobb? Jeg tenker på homeparty-jobb, en kveldsjobb noen timer i uken eller noe annet du kan gjøre hjemmefra? Evt kan mannen din ta deler av permisjonen sin nå og du jobbe.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Har søkt mange plasser på kveldsjobber, men er ikke så lett å få seg jobb her som jeg bor ! :-( Homeparty har vi alt for liten plass til her.... desverre
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Kan ikke tro du har rett på noe fra sosialen så lenge dere har såpass god inntekt. Dere skal ha en viss sum å leve for etter at alt er betalt, et sted mellom fem og sju tusen antakelig, kanskje mindre. Dere har for store utgifter i forhold til inntekt - kan du få deg en liten jobb, tror du? Tre-fire tusen i mnd hadde hjulpet godt. Sosialkontoret lar dere ikke ha bil, internett, mobiltelefon eller tv og kommer nesten helt sikkert til å kreve at det blir kuttet i sånne unødvendige utgifter før dere evt får støtte.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Prøv å få deg en kveldsjobb, ekstrajobb eller lignende. Tviler på at dere har krav på noe på sosialen, verken internett, tv eller mobiltelefon er noe man trenger. Mulig dere kan få hjelp til strømmen, men var jeg deg, ville jeg fått meg en liten jobb.
**¤¤** Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Tror du skal ha krav på det, også ville jeg søkt om bostøtte også.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 DU har rett på ihvertfall livsopphold, kanskje halvparten av husleia og strøm. Samboeren din har ingen plikt til å forsørge deg, så de kan ikke kreve det av han
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Samboere og ektepar stiller likt ifht. til utregning av livsopphold og generell støtte fra sosialen og boligkontoret for bostøtte. Og når de i tillegg har felles barn, så er det felles økonomi det blir tatt utgangspunkt i. Hvorfor har han så mye i lån ?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Mange kommuner opererer med at samboere med felles barn har forsørgerplikt for hverandre.
___ Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Hva levde dere av før dere fikk barn? Lån fra lånekassa? I tilfelle kvalifiserer du vel til å få penger derifra nå også. Andre muligheter: Mange steder er det etterspørsel etter avisbud, spessielt for morgen og søndagsrutene. Det burde jo la seg ordne med at samboeren din kunne passe jenta mens du var på jobb. Kan lånet fryses til du får deg jobb slik at dere bare trenger å betale renter en periode? Prøv også å sette opp et regnskap som viser hvor pengene deres tar veien. Kanskje finnes det noen steder dere kunne spare en del.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Homeparty har man gjerne hos vertinnen eller verten, ikke hos seg selv. Bare til opplysning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå