Gå til innhold

Bygdefolk! Blir dere slitne av byturene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å gruer meg, må til byen i dag, har en million ting å gjøre. Kjenner jeg kommer til å være helt gåen i kveld. Er det sånn for dere også? Mas å jag å mye folk og styr...huff. Men så blir jeg sånn passe halvferdig til jul i løpet av dagen da, og det er jo bra. Bare meg som blir helt pumpa av bytur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg er langt fra noe bygdemenneske, men jeg skjønner den følelsen du snakker om. Når man MÅ fordi man har MASSE å gjøre og må være der kanskje i flere timer - da blir jeg gåen da. Men siden jeg bor "i byen" så holder det med en halvtime her og der og da er det bare kos. I alle fall om man kan skvise inn en kafetur ;o)

Skrevet

Ja, jeg kjenner det atjeg kan bli sliten etter mange timer i by'n.

Reiser jeg alene klarer jeg med ganske bra, men må jeg ha med mann eller barn blir jeg mye fortere sliten.

Merker att jeg ikke er 19 år lengre hehe.

Skrevet

Huff. Jaja, er vel bare å hoppe i det.

Måtte han Far sjøl forbarme seg over meg så jeg slipper å treffe for mye jentfolk. Er det som er værst, måtte konversere når man helst bare vil hjem. Og typisk nk, "alle" er jo i byen når jeg er der! :-o

Skrevet

Hater byn! Det er derfor jeg bor på landet :) Jobber i byn og det er et ork! Forter meg bare til og fra og det ser det ut som om veldig mange andre gjør også

Skrevet

Nå er jeg ikke akkurat noen bygdejente, men jeg bor ikke i by heller:)

Synes det er kos å gå i byen jeg, uansett om jeg har masse ærender eller om jeg bare tar en tur for moro skyld.

Artig å observere alle de ulike menneskene etc. Kan godt sette meg ned alene på en kafé og bare studere folk som går forbi, hehe:)

Skrevet

jeg syns det kan være koselig å titte litt i butikker innimellom men vil tro mine antall timer på shopping på et år er langt under normalen :) hehe

syns det er slitsomt hvis jeg MÅ ut å handle sånn stort. Koser meg best med å være hjemme i rolig omgivelser på gården og higer ikke etter shopping og cafeer liksom :)

Skrevet

Nå er eg ei bygdajente, som er ofte i byen - da min kjære bor der og eg vurderer flytte dit.

moro å gå å titte og kose seg, men blir det stress å skulle rekke mest mulig på minst mulig tid er det helt grøss....

Er ivrig netthandler- syns det er helt herlig- sitte i fred og ro heime- finne ut hva eg skal handle i julegaver og hente på posten eller i postkassa. Koster gjerne litt ekstra i frakt, men det er det jammen verdt.

Så nå er alt i hus til jul- uten julemat da ....så skal kose meg å pakke inn alt i desember- ikke planer å tråkke rundt og stresse i butikker da nei....

Skrevet

Trives bedre i byen enn på bygda faktisk :) Selv om jeg bor på bygda..

Men mamma blir kjempe fort sliten, hun kan være i byen i maks en halv time.. hehe..

Skrevet

Jepp, signerer på denne!

Når man først tar en bytur så har man gjerne tusen ting man skal ha gjort.. og så er det laaaang kjøring ( gjerne et par timer hver vei), masse folk, kø, så finner man ikke det man tenkte seg ---> frustrert, parkeringstull, så skal man ta seg tid til å hive i seg litt mat.. puh!

Skrevet

Ja puhh...der var jeg hjemme!

Går fort 8-10 timer, og man ender som oftest opp med å ikke få tak i eller rekke alt. Jaja. Ikke hadde de Ipod shuffle, jeg glemte av apoteket, traff på alt for mye kjentfolk, hjernen sluttet å virke når jeg hadde handla halvparten, og jeg klarte å springe rundt på Europris og fylle vogna uten å få med meg bilderammer og sokker, som var poenget med at jeg dro dit.

Men...

jeg har spist RIBBE!!!!!

Skrevet

Ja, men det har jo å gjøre med at jeg må ordne "alt" på en gang når jeg først kommer meg til byn. Gjerne med mann og tre unger på slep. 1,5 time å kjøre hver vei er det også. Er jo ikke rart man blir sliten av det!

Jeg er egentlig bymenneske, men flyttet til bygden for 5-6 år siden. Er noe helt annet når man bor i en by, for da kan man ta det litt og litt og reiseveien er mye kortere :-)

Skrevet

Hehe, ja er vel det at man samler opp alt. Men er noe med stemninga også. Blir rett og slett sliten av alt styret og folk som skal og må og vil og kan. Her hjemme skjer bare det som skjer, og det er akkurat nok. =))

Skrevet

Nei menneskelivet liker jeg, savner det. Så gleder meg veldig til jeg skal flytte tilbake igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...