Gå til innhold

April: Fare for edder og galle - hopp over hvis du er i godt humør ;o)


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Arg - one of those days i dag, så definitivt.

 

Kan vel egentlig skylde dagen i dag på gårsdagen - når jeg våkna noe så inni hampen grisetidlig og ikke fikk sove igjen. Gikk forsåvidt greit på jobb (overraskende greit faktisk, mtp søvnnivå) men merka jo da jeg kom hjem at jeg var sliten (bjeffa for ingenting hjemme). Sov kjempegodt i natt og fant ut at jeg jaffal ikke gadd å stå opp før M ropte.

 

Så får jeg først en mld fra mamma som jeg ikke gidder å sjekke (skal jo sove). Så RINGER plutselig mamma (vi snakker før klokka 8 her altså), jeg svarer ikke siden M fortsatt sover. Finner ut at siden hun ringte får jeg heller sjekke meldingen hvor det står "er du våken?". HALLO!!! Hvis man ikke får et svar på en sånn melding, hva pleier det å bety?? Jo at folk IKKE er våkne. ARG! Så dupper jeg av igjen og tror dere søren ikke det ringer igjen? Bråsinna som jeg er (av mangel på søvn) nekter jeg seff å ta den og skrur bare av lyden. Mens jeg holder på å hjelpe M på badet hører jeg både melding og ringing en gang til ("hvem pokker er i livsfare nå?" burde jeg kanskje tenkt, men i mitt boblende morgengretne sinne så er jeg bare sur). Når vi er ferdig på badet finner jeg ut at jeg får ringe opp igjen.

 

Og hva var den kjempemegadødsviktige beskjeden? "Kan du åpne døra hjemme hos meg når Fretex kommer for å hente noe møbler?"

 

HNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!

 

Kan jo seff ikke si nei, for mamma er jo verdens snilleste og verdens mest hjelpsomme og slipper alt hun har i hendene når jeg trenger hjelp med noe, og jeg er jo egentlig bare ego og sur bare fordi jeg mangler èn stakkars natts søvn (peanuts altså), men %#¤%%/. Er jo så trøtt og sur at en brøkdel kunne vært nok. Og jeg MÅ handle for det er ikke melk, biola, brød eller noenting i skapet. Og jeg er alene i ettermiddag for Ø skal holde kurs. Og jeg vil bare sove (i dag kom søvnbehovet ja, men ikke i går da jeg hadde tid til å vente på det). Mff! Fikk heldigvis korta ned "ventetiden" til "etter lunsj" noe som betyr at jeg kan få unna gjøremålene mine før 12 i alle fall. Og transportfolk er jo seg selv lik; de ringer når de har ringt på døra, ikke når de kjører fra forrige kunde, så jeg skulle vel allerhelst sittet i mammas stue og ventet på dem tenker jeg... Jada, får innrette meg...

 

Dagens bortskjemtdrittunge-innlegg ;o) Men det var godt å få ut dritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke helt ferdig kjenner jeg.

 

Siden jeg har begynt å jobbe (er hele 30% arbeidsfør nå for tiden, men merker at jeg sliter med bekkenet nok til å spørre om 100% skm neste gang jeg skal til legen) tror jo åpenbart han jeg deler hus og barn med at han ikke trenger å gjøre noe annet i huset enn å rote og hente M i bhg. Hva er det da??? Middagsgreier på stuebordet, oppvask på kjøkkenbenken, ingen klesvask? Klart jeg kan gjøre det, men det går treigere og jeg HATER å bli tatt som en selvfølge!!! Det er jo bare så forbaska ukoselig å våkne til en forbanna grisesti!!!

 

Sånn.. NÅ er jeg ferdig! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å få det ut. Skjønner deg godt at du blir irritert når man ringer så tidelig og uten å ha fått svar på meldingen.

 

Og det med mann som tar en forgitt det kan jeg alt om. Jeg fikknemlig slengt rett i ansiktet her att "jeg går jo BARE hjemme". Så jeg sa at da bytter vi i noen dager så kan du BARE går hjemme med to barn. Det er faktisk en 24 timers jobb skal jeg si deg.

Selv har jeg ikke hatt en hel nattesøvn siden januar så jeg går virkelig på reservene mine om dagen. Først var det graviditeten og forkjølelser som gjorde at jeg ikke fikk sove mer enn 4 timer sammenhengende og nå er det jo Knøtte som holder meg våken på natten. Han våkner rundt kl 03 hver natt og skal ha mat. Og så sovner han igjen, men så er det morgen kl 05 også. Så i går var jeg ute å gikk tur kl 06 på morgenen.

 

Håper du får litt søvn i løpet av dagen og natten.Så du blir på litt bedre humør til morgen dagen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for at du setter ting litt i perspektiv for meg, polarn. Jeg hadde vel dævva om jeg hadde sovet så lite så lenge... Er det noe jeg klarer meg dårlig uten er det søvn tydeligvis. Og ja - hjemme med barn (attpåtil 2) ER en skikkelig heldagsjobb + overtid. Det har heldigvis mannen min skjønt i alle fall. Men jeg har jo ikek unger hjemme, jeg sitter jo bare her. Tydeligvis. Og det gjør jeg jo, men det er jo en grunn for det som han lett glemmer så lenge han slipper å tørke spy etter meg tydeligvis. Men, nå har jeg fått i meg frokost og roa nerva litt, så jeg får hoppe i dusjen og handle før Fretex kommer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men jeg ble i godt humør av å lese innlegget ditt... Ikke fordi jeg ikke ønsker deg alt godt i hverdagen, men kun på bakgrunn av det neandertalske behovet for å se at noen har det verre enn en selv... ;-) TAKK!!

 

Sitter bundet til stua for 5.dag på rad... Snuppelure har dobbel øyebetennelse (har angrepet øyeeplene), høy feber, en galstygg hoste og en snuemengde som er usannsynlig stor for en så liten kropp... Er jo godt å kunne være hjemme og stelle for snuppa, ikke godt å se hun har det vondt, MEN: Har vært småsyk selv, i tillegg fikk jeg mensen med påfølgende veer og vugging i fosterstilling i sofaen, en ukes fravær på jobb som setter meg ENDA lenger bakpå, avlyste foreldresamtaler som må omberammes, håndballturneringer jeg må organisere fra sofaen, måtte avlyse kurs jeg skulle holde, i går måtte mor og far til sammen sitte barnevakt 3 ganger(1 time hver gang) for at jeg skulle få unna ærend som hastet og noe pliktløp på jobb... Er ikke bare-bare å være alenemamma og ha alle 20 fraværsdagene med sykt barn... Når en er alene har en ikke 1 minutt en kan ta turen til butikken og handle det viktigste, eller hente noe på jobben etter leggetid osv. En blir utrolig avhengig av andre... jammen godt jeg har foreldre og venner og slekt ellers som stiller utrolig godt opp! Men det begrenser seg hvor mange ganger en synes det er behagelig å be om hjelp i løpet av kort tid... Håper virkleig hun er på beina igjen i morgen, hun har allerede gått glipp av en bursdag denne uka, og en ny på lekeland venter i morgen... Krysser fingrene...

 

Håper du får hvilt litt, og finner det gode humøret ditt igjen... ;-) Forklar Ø at det faktisk er en grunn til at du ikke er i full jobb, og at den samme grunnen gjelder i husmorjobben... Han er smart nok til å skjønne det, men han er i tillegg MANN, så ikke forvent at han skal komme frem til den konklusjonen uten hjelp, he, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my! Godt å være til glede, men nå fikk jeg skikkelig vondt av deg (og dertil enda mer perspektiv på egne pingleproblemer)... Og ikke minst din lille M også da.. Får håpe hun blir pigg nok til tur i lekeland!! Det er jo så stas :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes slettes ikke du skal anse dine problemer for pingleproblemer! Vi kan ikke slutte å klage over vondt i hodet selv om noen blir halshugget i Kongo, vel!! Vi skal få lov til å klage AKKURAT så mye vi må for å kjenne at det hjelper litt på frustrasjonen, så klag i vei!! ;-) Jeg har tross alt det beste året på 10 år, selv om det er det verste økonomisk sett og det mest stressende med 4 jobber og alenemamma... Men som sagt: Det beste året på leeeeeeeenge, så det er ikke synd på meg!! NOE må vi ha å sutre over innimellom, men det går seg jo alltids til på et vis... ;-) Og hvem kan klage over å få se Dora, Bjørnen i det blå huset, Fimlingene, Postmann Pat m.m. 1 ganger hver dag i en uke!?! Det er jo LUKSUS, he, he... (Takk gud for trådløst nettverk og lap-top på fanget... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo sant. Jeg er jo i prinsippet helt enig med deg, men jeg har litt godt av å se at verden faktisk består av fler enn bare meg selv og at ikke hele jorda spinner rundt min egen navle ;o)

 

Filosoferte meg vel frem (mens jeg vasket håret) til at problemet vel egentlig ikke tingene som skjer i seg selv, bare min irritasjon over mangel på energi til å gjøre enkle ting - feks er å dusje en utfordring fordi alt man bruker i en dusj skal lukte så innmari mye (som akkurat nå er ensbetydende med kvalmefremkallende). Og man kan jo liksom ikke klage over at det er stress å ta seg en dusj, for egentlig er det jo bare godt (når man er ferdig). Jada, dagen blir nok bedre. Kan til og med se ut som at mamma har fått ordnet meg plass hos en skikkelig flink og hyggelig tannlege (som jeg har vært foruten siden jeg gikk i 6. klasse). Har ikke vært hos en tannlege siden 2003/04 og etter det har jeg hatt to svangerskap jeg har spydd meg gjennom, og nå er det virkelig ømt å både pusse tenner og spise varmt/kaldt/søtt, så det er på høy tid. Men tannlegeskrekken min (som ikke er skrekk for tannlegen i seg selv, men smerten jeg opplever der, for jeg tåler virkelig INGENTING av pirking i tenner. Jeg vil helst ha bedøvelsen før de tar bildene for å si det sånn - det er helt forgrusomt) har stoppet meg så langt, og til dels også økonomi. Men i april er det min tur - "hurra" :o) Ett hakk opp på "mindre-frustrert"-skalaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, ja den skalaen er ganske lang, mener jeg å ha erfart... ;-) Jeg er som sagt stressa denne uka, men det siste året har virkelig lært meg å se lyst på livet og finne det positive i enhver situasjon og sette fokus på DET istedet for det som er kjipt (åja, en skal bøåse ut sin frustrasjon med jevne mellomrom, men FOKUS skal være på det jeg har og kan få gjort noe med, ikke det jeg mangler og har null kontroll på av dritt...) Så for å oppsummere det positive jeg har kommet frem til i denne situasjonen:

- har virkelig fått oppdatert meg på barne-TV!

- har fått flere dager med snuppelure enn jeg skulle ha hatt!

- har fått gumle mer snop enn vanlig...

- har fått laget og spist vafler til lunsj på en vanlig torsdag

- har sluppet å utføre sparkelarbeid i trynet for å kunne gå ut blant folk

- har fått mer tid på pc, og har dermed opparbeidet meg et stort forsvar i Travian, noe jeg ellers aldri har tid til ;-)

 

Så ja, det har kommet noe kjekt utav uka også!

 

Lykke til videre i jakten på energien, og jakten på luktfrie produkter ;-) Belønningen kommer om noen måneder, og da er ALT glemt... Tenk: Det er DA stresset og arbeidet VIRKELIG begynner, he, he...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble søren meg ikke noe bedre. Tusla ned til mamma i halvett-tiden for å være tilgjengelig med en gang de banka på døra. Satte meg til å lese avis og deretter sove, for de kom jo seff ikke før klokka 3... Mamma ringer og sier at jeg må forsikre meg om at de setter igjen en tørketrommel (og ikke en vaskemaskin), de skal sette den oppå vaskemaskinen og ta med seg endel møbler av gårde.

 

Så kommer de (endelig), setter fra seg tørketrommelen midt på kjellergulvet og nekter å ta med seg møbler for det har de ikke fått beskjed om (??) + at de står dårlig parkert (det kommer de til å gjøre uansett når de kommer med mindre de vil bære møbler over riksveien) og også "er ferdig for dagen" - skal bare kjøre vaskemaskinen til Sandved. WHAT????

 

Da smeller det jo for Linemor som mumler høyt om "forbanna ubrukelige folk" (skammer meg nå) og smalt døra noe så ¤#¤& igjen etter dem. For de skulle HJEM??? Hva pokker tror de jeg skulle???? Og der stod jeg jo med den digreste ølvomma som det ikke befinner seg øl i men et helt menneske og så setter de ting fra seg midt på gulvet? Hvordan i heiteste tror de jeg skal klare å flytte på det??? Det var jo ikke poenget for det var jo ikke mitt hus, men det kunne jo ikke de vite??? Så jeg ringer til mamma, varm i hodet og sier at folka er dust og nekter å ta med tingene (hun sjokkert - jobber tross alt i samme bedrift). Og går, for da var det jaggu på tide å hente i bhg + lage middag (noe jeg måtte omplanlegge med mindre vi ville ha middag til barnetv pga lang steketid). NÅr jeg er nesten fremme i bhg så ringer mamma igjen og spør om jeg er langt unna og evt kan låse dem inn en gang til, for nå hadde hun ringt rundt. Jeg (i mitt egoistiske og superirritable humør) er ikke spesielt klar for å se trynene på de gubbene igjen uten å ha fått roa meg 15 hakk + drittlei av å vite at eget hus stod på hodet og å kjenne at M ikke kom til å få det beste utav mammaen sin, så jeg sa at det passet dårlig og heller kunne lukke dem inn en annen dag. Med seff svart samvittighet nå...

 

GRRRRRR!!!!!!!!!! Er bare drittlei meg nå og vil egentlig bare grine. Huset ser fortsatt ikek ut (ikke at det egentlig er viktig det er bare gørr med oppvask til oppunder ørene og ingen rene klær i skapet), har dårlig samvittighet for å ha vært kort i lunta mot alt og alle i dag og så har jeg vondt i ryggen. Blæh!!

 

Skal komme tilbake med "positivitetslista" mi litt senere når ejg klarer å løfte nesa ut av navelen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, en såpass søt nese bør vises og ikke ligge i en navle og samle navlelo... Skjønner godt du ble forbanna, det hadde jeg også blitt! Skal starte på positivitetslista di for deg:

1. Du er ikke gift med noen av dem! Tenk på de som får disse slabbedaskene HJEM etterpå!!

2. DU slipper å løfte tørketrommelen oppå vaskemaskinen...

3. Du har ei lunte, ergo har du temperament og evnen til å endre humør, du er med andre ord ikke en passiv, deprimert og unnskyld-at-jeg-er-til-person!!

4. Du har et barn å hente...

5. ...og en mann å lage middag til...

6. ...og en baby på vei...

 

7. Og så slipper kanskje Ø den store skyllebøtta i kveld siden du nå vet at det finnes mer inkompetente idioter enn ham!! Dermed er ekteskapet også reddet for denne gang!! Kan det bli bedre?? He, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fantastisk bra L!! Godt å flire litt nå...

 

8. Ø tar med snop på vei hjem så jeg kan trøstespise litt :oD

9. M var kjempeflink til å vaske håret i badekaret i dag - ingen hyl og vræl (nesten)

10. Null kø på Mega da jeg handlet i dag

11. Datter fikk ikke raserianfall da vi måtte gå etter at hun hadde sittet på Postman Pat bilen i bare 1 minutt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...