blond Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Det sies at et godt parforhold er det beste man kan gi barna sine. Hva tror du?
Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Det tror jeg er ren og skjær sannhet. Er dessverre altfor dårlig til å prioritere det for tiden...og det merkes nok. Skal prøve å skjerpe meg!
ana baroma Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Siden jeg er stemor, så vet jeg jo hva et samlivsbrudd kan innebære av konflikter og problemer. Og hos oss har det jo tross alt gått svært smrtefritt for seg både før og etter min ankomst i familien. Men det er nå engang sånn at stesønnen min har to hjem, to familier og i går lurte han på om vi ikke skulle komme i mammas bursdag:) Derfor har jeg sverget på at det skal svært mye til for at jeg går inn for et brudd. Og dermed må vi satse på at vi greier å holde sammen:) Vi har flest hverdager, og det er utgangspunktet. Vi nyter frikvelder med teater og kino som best vi kan. Men det er familielivet som er viktigst! Og at vi trives som en familie. Vi forteller om ønsker og behov, og hva som tynger og gleder oss. Vi gir hverandre tid alene, og vi prioriterer familien. Vi stoler på hverandre, og selv om forelskelsen ikke bruser hver eneste dag, så kjenner jeg jo at det er denne mannen jeg vil ha, jeg gleder meg til han kommer hjem fra jobb, og jeg tror og håper at denne følelsen skal være med på å hjelpe oss gjennom de tyngre dagene også. Vi har jo noen tunge dager i disse tider, men det får ikke overskygge det faktum at vi er glade for så mye. Og faktisk er parforholdet styrket av motgangen:) Så ja, det er noe av det beste du kan gi ungene. Et godt parforhold (så lenge det er snakk om normale folk og ikke mishandling/rus ol) er viktig for å gi ungene forutsigbarhet og trygghet.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Det tror jeg så gjerne!! Absolutt. Sier seg selv at hvis ett parforhold er dårlig, mye krangling, aldri eller sjelden gjør noe sammen som en familie så går det ut over barna, selv om en prøver å skåne dem.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Ingen tvil om at det er foreldrene (les de voksne) som skaper atmosfæren i hjemmet. Jeg har stor tro på at parforhldet har MYE å si for familien. Vi prioriterer forholdet ved å finne på ting sammen alene, reise på turer alene, snakke sammen om hvordan vi ønsker å ha det osv... Vi har nettopp vært på en weekend for ektepar og samboere som var helt topp med masse god undervisning om nettopp dette. Sånne ting tror jeg er bra å gjøre:)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Så enig så enig med dere over her.. Nå har vi familie langt unna så ikke mye barnevakt slik at vi kan komme oss ut alene uten barn. Men vi bruker fantasien, og koser oss masse på kvelden når sønnen er i seng. God mat, levende lys - bare sløve i sofaen med en film osv. Vi snakker masse om hvordan vi vil ha det. Og vi er veldig flinke til å dele på oppgavene i heimen. Er vi uenige om noe, så krangle vi ikke foran sønnen - men venter til han er i seng. Eller går inn i et annet rom. Vi er veldig glad i å finne på noe sammen hele familien, tuller og koser oss. Ser sønnen stor koser seg når vi tuller med hverandre vi voksne. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå