Gå til innhold

Alenemamma, og uføretrygdet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 5 år. skal starte i skolen til høsten. har fått diagnosen leddgikt for noen år tilbake. gutten min trives ikke i barnehagen. han går i en liten barnehage, og han er den enste gutten som er 5 år. de andre ungene er yngre. er 2 andre jenter som er like gamle.

jeg vurderer nå å ta han ut av barnehagen og la han være hjemme med meg til han starter på skolen. han har kamerater som han leker seg med i nabolaget, og er en sosial gutt. er bare så vondt å levere han i barnehagen når jeg vet han ikke trives, og jeg likevel er hjemme...

synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker dette siste halve året i barnehagen er veldig viktig. Den sosialiseringen og førskoleopplegget er viktig nå. Hent og lever tidlig davel?

Bruk barnehagen som en dagpark :)

Behold ihvertfall plasssen. Det tror jeg er lurt. Eller vurder å bytte barnehage til den kretsen han skal begynne på skole i

Skrevet

Ville absolutt tatt han ut,har jobbet selv i barnehage.Og hvis han ikke trives og likevel er blitt så stor så går det fint ann å ha han hjemme.Min sønn ville ikke gå siste året i barnehage,ville mye heller være hjemme.Så da jeg gikk ut i permisjon var han hjemme med meg.Følte ikke at han tapte noe på det.Dessuten var det ingen barn der som han skulle begynne på skolen med.Synes ikke noe om at det er om å gjøre,ihvertfall ikke når du er hjemme likevel.

Klem

Skrevet

Hvis du har jobbet i barnehage vet du også at barn har perioder der de trives, og der de ikke trives. Hva med de som ikke har mulighet til å ta barna ut da? Skal de gå med dårlig samvittighet de da?

Men hvis du HI viser til sønnen din at du syns synd på ham, da vil han jo ikke være der da. Og hvis han vet at du er hjemme, så er det jo klart at han også vil være hjemme. Det vil jo alle barn. Men det siste halve året tror jeg er veldig viktig for ham å være i barnehagen. Tror du virkelig at han kommer til å syns det er kjekt å være hjemme med deg dag ut og dag inn? Har han mange kompiser i gaten som han kan være med da?

I min barnehage er det flere 5-åringer, men på min avdeling er det en gutt og en jente, men de leker med de som er ett år yngre. Sånn er det jo alltid.

Hva er det egentlig du er redd for? At han skal få varige men av dette? Det gjør han ikke, og i barnehagen blir han godt ivaretatt. Jeg tror jeg ville diskutert det med ped.lederen på avdelingen og sett hva som var mulig å gjøre. Hvis ikke ting bedrer seg på noen mnd, så kan du se an saken da. Og å være bare noen timer i barnehagen er en DÅRLIG løsning, for da kommer de ikke inn i leken. Da må du i så fall levere type 8.30-9 og hente sånn i ett-tiden, eller før de går ut etter lunsj. For å være i barnehagen fra 10-14 er bare dumt. Da er det mye som skjer, pauseavvikling, påkledning og sånn som vil skape mer stress hvis dette er det eneste han får med seg i løpet av dagen.

LYkke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...