fikk3flottesønner Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Er så usikker på navn til gutten vår. Pliis si hva du synes.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Helt ærlig, så vet jeg ikke helt. Aldri hørt det før, å har smakt på det noen ganger nå. Men får ikke bestemt meg om jeg liker det eller ikke. Så blir vel til at jeg verken liker eller missliker det. Men kan se for meg navnet både på en baby og voksen mann da.
frua Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Jeg er vanligvis veldig glad i navn som er noe utenom det vanlige, men i dette tilfellet trodde jeg først det var en skrivefeil på lavrangs - det høres litt likt ut dersom det uttales som det leses. Det er jo en vane sak, så et slikt navn kan også bli pent, men jeg vil nok foretrekke en liknende skrivemåte som "Lauvrans", "Laurens"...
Gjest Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Tenker på bøkene/filmene om Kristin Lavransdatter ... (og de har jeg ikke særlig sansen for). Jeg liker det ikke, dessverre.
Tigerlily79 Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Jeg, derimot, liker bøkene om Kristin Lavransdatter veldig godt, og synes egentlig at Lavrans er et fint navn. Har faktisk vært innom tanken selv, men slo den fra meg, fordi jeg synes det blir FOR sært og uvanlig.
GreitÅVæreAnonym Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 KJEMPEFINT:-) Det kunne jeg også tenkt meg til vår gutt, men samboer streiker:-(
Vil Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Et flott navn! Neste like fint som Valdemar!
Elin snart mamma til 3 Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 jeg likte det ikke desverre. Er ikke så lett med disse guttenavnene Synes det er stilig at du kikker på gamle norske navn da
Feliz31 Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 jeg synes det er kjempe fint, har en kollega som akkurat har kalt barnet sitt for det. Gammelt stødig navn
fikk3flottesønner Skrevet 14. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. november 2008 takk for mange gode innspill, akkurat som jeg trodde. For mange ganske uvanlig og for andre artig og annerledes. Vi er jo alle litt på utkikk etter orginalitet, men også at navnet skal være funksjonelt. Vi vurderer faktisk Laurens også, ettersom mannen min et nederlandsk
to_tette? Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 syns på en måte det høres litt "lurvete" ut som navnet på en uteligger liker ikke å være negativ til navnevalg, men regner med at den som spør vil ha ærlig svar. men man skal selvfølgelig gå etter egen smak
passilurken Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 jeg synes det er supert!!! enkelt å stave, enkelt å bruke i utlandet (ingen æ,ø eller å...) men alikevel et navn flere kjenner til, men ikke mange har. Flere og flere finner frem gamle norske navn og det synes jeg er knall! Vi har mange fine, norske navn i historien vår. Hvorfor skal alle på død og liv hete det samme? Ikke at det er noe galt med moderne navn, men litt stress med 5 med samme navnet i en klasse... min lille pode skal hete aslak. Et annet godt gammelt og ikke minst norsk navn:) Så kjør på med lavrans du:)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 jeg synes det er kjempefint! Gutta våre heter Rune og Alf. Gamle norske navn, mye brukt, men ikke i 05 og 07
teila Skrevet 16. november 2008 #16 Skrevet 16. november 2008 Kjempefint navn! Norsk og historisk og orginalt og vakkert!
syngejente Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 Kjenner ei prest som har en sønn som heter Lavrans.Kult navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå