Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 hva skal dere ha? vi har tenkt litt på kalvestek,me fløtegrat.poteter,saus og gr.saker, men så sa en kollega av meg at hun hadde vært i bryllup der d var grilling. Så da var jeg tilbake til utgangspunktet, altså uksikker på hva vi skal ha. Tenkte å høre med dere da
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Vi giftet oss i august 2007, og da var menyen slik: Forrett: Lyst brød dandert med laks og kremost, en dillkvast og litt sitron - enkelt og kjempegodt! Hovedrett: Helstekt indrefilet av storfe Poteter stekt i ovn, løk og sopp Frisk grønn salat med erter, mais, osv.. Nydelig rødvinsaus Dessert: Hjemmelaget moltekrem Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Vel, har nå ikke menyen klar ennå, men dette er det vi har tenkt på: Forrett: soppsuppe ved varm forrett, ellers hørtes forretten over meg nydelig ut Kanskje vi stjeler ideen Vi lurer litt på om det vil være enklere med kald forrett. Hovedrett: reinstek med hasselbackpoteter, bakte grønnsaker og rødvinssaus Dessert: multeparfait, vaniljeis med lune karamell-multer el a. dessert med multer. Mye her ligner på menyen over meg, jeg syns dette er den ultimate høstmeny Vi har også tenkt litt på kalvestek, det er bare nydelig. Vi skal IKKE servere svinestek med surkål og kokte poteter Kjedelige greier...
klumpen og gullet Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Menyen for neste år er ikke laget ennå, men vi ønsker oss noe med kamskjell til forrett, kalv indrefilet med morkelsaus, og panna cotta... Får se om det lar seg gjennomføre da!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Btw: Hvis du sitter og lurer på om du skal grille eller servere treretters med kalvestek som hovedrett, så kan du tenke litt over stilen i bryllupet ditt. En treretters med kalvestek er mye "finere" og mer formelt enn grilling. Hvis du har utebryllup feks med en litt avslappet stemning vil grilling passe godt. Ved fint pyntet selskapslokale, dresskode og taler osv hører kanskje treretteren bedre inn...
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2008 anonym 11.30, 13.nov 08 ja, du sier noe der. Vi skal ha utebryllup, middag/kaffe i partytelt, dans og fest i garasjen vi skal pusse opp til våren. Så d kan nok hende at vi da havner på grilling. Blir kanskje ikke så stivt.
Tweak Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Jeg har tenkt på ønsket middag i bryllupet jeg egentlig ikke planlegger enda, he he. Forrett blir fiskesuppe med fisk som jeg skaffer fra jobben og andre kontakter. Hovedrett blir en stek med grønnsaker til, fra catering. Dessert blir varme bær fra egen hage (blåbær og rips + noe kjøpegreier tenker jeg) med vaniljeis. Eller så blir det grilling av en hel gris eller noe slikt, men da må vi ha en kokk tilstede og det blir litt mindre uformelt enn jeg liker. Men det hadde jo vært skikkelig stilig da...
*bubbs* Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Vi skal ha bruscetta som en appetittvekker, så salat med grillet gåselever, andebryst med plommesaus til hovedrett og karamelliserte pærer med iskrem til dessert.
Iselilja Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 Vi skal ha Forrett: Slottsrökt vildandsbröst serverad med jordärtskockscheesecake smaksatt med tryffel Hovedrett: Krydd och lökbakad renytterfilé med glaserad skogssvamp serveras med lingongelé, rödvinsky monterad med messmör samt mandelpotatispuré Dessert: Ljumen chokladfondant serveras med nougatsorbet och svartvinbärssirap Og i dag er det bare tre iker igjen! Gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå