Knuppelupp Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Hei! Lurte på om det var noen som kunne gi meg noen gode råd på hvordan jeg blir kvitt den voldsomme sjalusien min? Tenker ofte at nå må jeg slutte, alt er fint, men når det kommer til stykke så er det en kamp, og jeg greier ikke å holde det inne. Syns synn på samboeren min, han m¨å jo vær dritt lei (vet igrunnen at han er det), og når jeg tenker på det blir det bare verre Gode råd?
Mamma+2 Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Sjalusi er en grusom ting for både deg og din samboer vil jeg tro...nå kommer det veldig ann på hva som er årsaken til at du er så sjalu...har du opplevd noe som har fått det til å bli så plagsomt...?? jeg var ikke sjalu før jeg ble bedratt av min eksmann....men han startet den hos meg- og jeg sliter nå i forhold til min nye mann,,, jeg er åpen om det- og har fortalt han hva jeg er redd for- hvilke situasjoner som gjør meg uttrygg.. Dersom det ikke er noe spesielt å sette fingeren på så anbefaler jeg dere å ta kontakt med Familievern kontoret eller at du oppsøker en psykolog- noen å snakke med....Sjalusi er et fenomen som kan være veldig ødeleggende, så ta tak i det!!!! Det som kan komme ut av det er at din samboer kan vite hva han skal gjøre- og du får det lettere. Det er grusomt å gå med dette inni seg, Selv har jeg roa meg litt etter å ha erfart å blitt bedratt har gjordt til at jeg er blitt mer selvstendig...og jeg vet at jeg klarer meg selv...høres kanskje hardt ut...men min mann nå er inneforstått med at jeg hadde ALDRI tilgitt han ...etter hva jeg har erfart før...og det å vite at jg er så sterk at jeg ville forlatt han på dagen gjør det lettere å takle for meg.....mn jeg regner jo med at du ønsker å jobbe med det... Be om hjelp- det viser bare at man tar forholdet på alvor. Lykke til
Gjest Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 tror det er viktig å finne ut hvor sjalusien kommer fra, for den kommer som regel fra en selv og så jobbe med seg selv for å endre det man gjerne ikke liker eller takler med enn selv. selvutvikling er en fin ting, og man kan faktisk også få hjelp fra psykolog om tingene sitter så dypt at man ikke klarer å ta tak i ting selv... men er jo et stort skritt å bare innrømme for enn selv at det ødelegger forholdet enn er i og at man bør gjøre endringer!! masse lykke til, du er godt steg på vei synes nå jeg!!
nybebis Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Prøv å finne ut hvorfor du egentlig er sjalu. Har du egentlig en reel grunn eller er det deg og partenren din det er noen usikkerheter mellom? Og hva er det du frykter. Jeg var gjennom det samme iforhold til min x. Det hele dreide seg om forholdet vårt egentlig. Og da jeg sa til meg selv at samme hva som skjer så klarer jeg meg fint uten ham, så slapp det taket litt. Jeg vet ikke om det er dette du er mest redd for? Å miste ham? Ikke være god nok for ham? Prøv å tenke på hva han elsker ved deg og fokuser mer på det :0) Håper det hjelper litt :o/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå