Gå til innhold

Hvor stor % har dere i skattetrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på lønnslippene mine at jeg nok betaler litt i overkant mye skatt ...

Jeg får det jo tilbake i juni, og lønna jeg får med dette trekket holder hver mnd, men det hadde jo ikke vært å forakte å ha litt mer å rutte med hver mnd. (På den andre siden, da hadde alt gått med til vas, når jeg får det i en stor pott i juni blir det faktisk brukt til noe fornuftig).

Hvor stort skattetrekk er det egentlig vanlig å ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det varierer med størrelsen på lønna, men når en har ca 300-350 000 i årslønn.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye man har i lån og sånt også... Altså hvor mye renteutgifter man har.

Jeg bestilte meg nettopp nytt skattekort og fikk en skatt på 10 %. Jeg synes det er innmari lite, så for å være sikker på og ikke få baksmell, har jeg bedt om å bli trukket 28 %.

Vi har mye i lån da, derfor jeg fikk så lav prosent....

Skrevet

Mannen min har visst lavste mulige skattetrekk; 14%. Dette pga stort lån, to ungar og berre ei inntekt.

Skrevet

Vi har også endel i lån.

Saken er at jeg betaler pr.dags dato 36% og det er jo egentlig helt horribelt mye ... det går jo godt over 8000 i skatt hver mnd.

Derfor jeg tenkte at det kanskje holder å ligge på rundt 28% jeg også :-)

Tror jeg ringer og retter på trekkprosenten fra neste år...

Skrevet

Jeg har ikke regnet på det i det siste, men sist jeg sjekket (har tabellkort) så lå skattetrekket på rundt 33%. Har i tillegg ekstra skattetrekk "for sikkerhetsskyld" og har vel pleid å få igjen 4-8 tusen etter endt skatteoppgjør.

Skrevet

15 %...

Skrevet

Du kan jo enkelt og greit bestille nytt skattekort på www.skatteetaten.no.

Om du taster inn all informasjon, regner de ut hvor mye du skal betale. Og så får du heller gi beskjed til arbeidsgiver om du vil betale mer enn den prosenten du får... :-)

Skrevet

Skatter bare 5 % jeg. Tjener ikke mer enn 150 000 i året. Er student - og får igjen på skatten hver sommer :) ( og betaler skjorta av oss på boliglån da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...