blirjegsnartmamma Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Noen som så på dette igår? De testet om kostholdet kan ha noen innvirkning på sæden, altså om det blir bedre svømmere av å spise frukt og grønt.. Noen som tror på det, eller som kanskje har prøvd det?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Jeg så det ikke - men var poenget at menn bør spise mer frukt og grønt?? Vi er igang og prøver, men vet ikke hvor gira mannen er på å spise frukt og grønt, han spiser til nød grønnsaker til middag hvis jeg lager det...
blirjegsnartmamma Skrevet 13. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2008 Ja, mannen min satt klistra faktisk! De hadde tatt inn 5 par tror jeg, som hadde prøvd lenge å få barn, og det var mannen som hadde "feilen".. Dårlig sædkvalitet, feil i DNA'et til svømmerne, og at de var for trege. De spiste mye frukt og grønt, smothie 2 ganger om dagen i disse tilfellene da, og skulle gjøre det i 6 mnd.. Det tar visst 3 mnd før man har byttet ut sædcellene. De kunne ikke si om det ble flere på generelt grunnlag, pga det kunne være en dårlig dag, men noen av dem hadde flere på den siste tellingen. Også ble de LITT raskere. Men der det gjorde best utslag var på DNA'et, det var mange færre skadede celler Mannen min liker heller ikke frukt og grønt, men han sa selv at dette var vendepunktet. Nå var det på tide at han gjorde en ekstra innsats for dette barnet også Og frukt+grønt og mindre alkohol er en måte å rense kroppen på, og da er sjansen for et friskt barn større også har jeg hørt fra en annen lege..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Så bra at det ble vendepunkt for han!! Måtte inn og lese bloggen din, krysser fingre for dere nå! Selv har vi en liten på 2,5 år og har akkurat begynt å prøve på nr 2. Har bare hatt en pp, og da klarte vi å ikke ha sex på el-dagen... dvs, jeg testet ikke men er rimelig sikker på at jeg hadde el på lørdagen, og vi hadde torsdag og søndag... Menmen, ny periode nå straks, da blir det sex hver dag! Hehe. Innbiller meg liksom at den skal sitte kjapt, siden vi ikke engang prøvde med førstemann. Dersom den ikke sitter nå heller, så må jeg tvinge mer frukt og grønt i mannen.. Alkohol drikker han aldri, røyker ikke heller heldigvis. Men litt usunn mat blir det da.
blirjegsnartmamma Skrevet 13. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2008 Eneste er jo at det tar 3 mnd å bytte ut cellene da.. Men vi har jo egentlig god tid, selvom vi er litt utålmodige. Men han er hvertfall helt med nå, jeg sa ingenting om det engang.. Foreslo å bytte kanal tilogmed - men han ville se! Et annet tips de kom med var sink til mannen, og folat var også bra for mannen.. Her inne har jeg bare lest om det til oss jenter. Men blir spennende å se nå, ham på grønnsaker og meg på pergo Kanskje vi får super tvillinger!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 At kostholdet har innvirkning på sædkvaliteten er noe en har dokumentert godt, og når en kommer til behandling er et sunt kosthold for begge parter å anbefale. Fet fisk, grovt brød, magre proteiner, magre melkeprodukt, fem om dagen og lite sukker/fett er anbefalt. Bare det at mannen min kutta ut røyken hadde god effekt på sædkvaliteten. Bukfett, både hos kvinner og menn, virker negativt inn på feriliteten. Her er noen punkter som kan bidra til å forbedre sædkvaliteten: Stump røyken Sørg for et sunt kosthold Unngå bruk av narkotika Unngå alkohol i store mengder Ta forholdsregler overfor miljøgifter Beskytt deg mot seksuelt overførbare sykdommer Vær kritisk til bruk av legemidler, hør om eventuelle bivirkninger Sjekk helsetilstanden din Unngå overvekt Vær i fysisk aktivitet, men ikke overdriv Unngå sterk varme (varme bad, badstu mm) Unngå stress Unngå enkelte typer glidemiddel (noen kan svekke sædkvaliteten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå