Gå til innhold

Blodig urettferdighet på jobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på Nav. Her er vi halvparten kommunalt ansatte og halvparten statlige ansatte. De som er ansatt i staten får 1 1/2 fri med lønn i jula, mens vi kommunalt ansatte ikke har rett på dette. Satt på spissen blir vi da værende igjen på jobb og utfører i hovedsak statlige arbeidsoppgaver, mens våre statlige kollegaer har julefri.

 

Forbanner de jævlene som gjennomførte Nav-reformen uten å se alle skeivhetene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva? Nei selvfølgelig gjør du ikke det. Jeg hater NAV. Jeg driter i om du må jobbe for lønna di.

 

For det virker nemlig som det er deres egne personlige penger dere skal betale ut til oss som går og venter og venter på foreldrepenger, sykepenger osv. Fordi det et eller annet sted i systemet er gjort en feil som dere, det mest firkanta systemet som er avlet opp i staten Norge, ikke kan se gjennom fingrene på. Eller bruke skjønn.

 

Jeg forbanner også de jævlene som innførte NAV reformen, og jeg forbanner de jævlene som jobber der uavhengig om de er statlig eller kommunalt ansatt.

 

Hvem snakker om skjeivheter?????

Skrevet

Skjønner godt at du blir frustrert! Lyder jo urettferdig. Men jeg tror dessverre det blir vanskelig å få hauger av sympati her inne. Er så mange av oss som har dårlige erfaringer med Nav. Meg selv inkludert. Jeg kvier meg de gangene jeg dessverre må ha med dem å gjøre...

Skrevet

Synes jeg også. Blodig urettferdig at jeg aldri får komme til intervju når jeg søker jobb i NAV! Har søkt utallige ganger. Jeg har den utdanningen som trengs, gode karakterer og referanser, personlige kvaliteter som jeg vet de leter etter. Har hatt full, fast jobb i mange år. Men tror du de oppblÆste folka der bryr seg om det? Neida. Det er innavl i NAV, akkurat det det er. De vil kun ha de som allerede jobber i NAV eller har jobbet der tidligere. Eller de ansetter de med kontakter i NAV og/eller de med sylskarpe albuer. Så må nok henge meg på resten, jeg liker ikke NAV, dog grunnet andre forhold enn de fleste her inne...

Skrevet

Der må jeg si meg enig!! Jeg og er virkelig kvalifisert til å jobbe der, men intervju kommer jeg aldri til. Æsj. De kunne trengt gode folk som oss, er mange rare som jobber der...

Skrevet

JA!!! En likesinnet! Ikke sant? De skulle ansatt oss, da hadde dib/bim- folka blitt så fornøyde, så. De gangene jeg har vært i kontakt med nav, har jeg, og dette er helt sant, ALDRI opplevd at de kunne svare meg på mine spørsmål uten å spørre kollegaen sin først. Eller de setter over 20 ganger før en eller annen jypling kommer med et stotrende svar på et av mine trivielle spørsmål. De utgir seg for å stille SÅ store krav til sine medarbeidere, men det tror jeg ikke på. Det er som jeg sa i sted, innavl.

Skrevet

Det er da flere enn NAV-ansatte som ikke har rett på lønn i jula, tullebukk.

Skrevet

Haha, nav folk som søker støtte blant nav-brukere på en slik side...morsomt=P Jeg synes at alle kom./stat. ansatte i nav skal jobbe i jula gratis jeg....=P=P

Skrevet

Herre gud da folkens. Det at det var snakk om Nav har jo ikke noe med saken å gjøre. Selvfølgelig kan man føle seg urettferdig behandlet selv om man jobber i Nav. Dere oppfører dere jo som om HI ER Nav! Hadde ikke dere blitt sure om halvparten av de ansatte på arbeidsplassen deres hadde fått betalt fri i jula, mens du måtte jobbe? Det hadde jeg. Hadde blitt skikkelig pissed!!

Skrevet

Hehe, det synes jeg også:) Så heldige de er som har fått kommet inn i varmen og fått jobb der:)

Skrevet

Det er mye som er urettferdig her i verden. Da må vi sammenlikne alle andre jobber også; det er alltid en forskjell på statlige, kommunale og private ansettelser. Spiller ingen rolle for meg om de sitter under samme tak eller ei. Dessuten, nav er nok ikke den verste plassen å jobbe i julen. Er vel fra 9-12? Tenk på feks helsearbeidere som jobber turnus- der er det ikke fri i jula nei! Der må man jobbe julekvelden og førstedagen og! Feks sykepleiere som gjør samme jobb, der den ene jobber privat og den andre jobber i kommunen, forskjellene der er de samm, hva er poenget?

Skrevet

Så sant så sant. Jeg jobber gratis hver 3 lørdag, d har jeg gjort i snart 4 år:S:S:S Det er feigt det! Wææææ, og jeg får ikke overtidbetalt, heller ikke kveldstillegg. Jeg fikk ikke arbeidkontrakt heller! Når jeg var sykmelt måtte jeg komme på jobb, hvis ikke skulle sjefen si til nav at jeg ikke jobbet der mere...å da fikk jeg ikke sykepenger. Nå skal jeg ha meg NY jobb:D

Skrevet

Hæ? Tuller du? Det hadde jeg aldri funnet meg i, ikke et sekund! Du kan jo bli rik, snakk med arbeidstilsynet, politiet eller jeg vet ikke hvem, men du skal da ha etterbetalt for de fire årene der! Det du har vært utsatt for, om du ikke tuller, er kriminelt; lovstridig. Lønnsslipp får du vel, og bankutskrifter, de taler for seg...

Skrevet

Jeg tuller ikke, desverre... De første 2 åre jeg jobbet gratis i helgene var jeg lærling da, da var det t.o.m. 1 time ekstra hevr torsdag jeg ikke frikkk betalt for...da tjenet jeg lism 40kr timen elr noe..da var jeg 16 år, så jeg torde aldri å si i mot...

I tillegg er timelønna mi på 114kr timen:S per dags sato:S ingen tillegg uansett!

Jeg er ikke organisert, for sjefen min sa det ikke var noe poeng i å organisere seg,... når er jeg bare dritt lei yrket mitt!!!

 

Dette er faktisk sant, alle jeg sier det til blir sjokkert, så tenk på det neste gang noen har det fælt på jobb...

 

Skrevet

Hjelpes, du må jo bare si det til noen! Noen med innflytelse! Ikke la ham slippe unna med det! Og finn deg en annen jobb! Du fortjener så mye bedre.

 

En annen ting jeg synes er snodig, er at vi er mange som ikke digger nav. Men det er utrolig mange her inne som irriterer seg grenseløst over sykmeldte gravide!

 

Flere nav- ansatte kanskje?

Skrevet

jeg fortjener mye bedre ja...derfor jeg SKAL få meg ny jobb nå:) Ingen fortjener slikt... Takk takk. Er bare SÅ ferdig med den arbeidsplassen...

Glad for det

Skrevet

Takk til den ene som kom med et ordentlig svar. Til dere andre; fint om dere kan prøve å se saken uavhengig av hva dere mener om Nav. Jeg kan gjerne diskutere Nav, men det får bli i en egen tråd.

 

Kan likevel ikke dy meg for å stille et spm: dersom dere hater Nav så sterkt, hvorfor i all verden vil dere da jobbe der?

Skrevet

Se på innlegget mitt: anonym 01:46. Hva synes du, HI?

Jeg er også en av de som til stadighet har søkt jobb i NAV, uten engang å få komme til intervju. Hatet ikke NAV før, men gjør det nå;) Så nei, skal ikke søke jobb der igjen. Gidder ikke! Skal bruke kompetansen min andre steder;)

Skrevet

Kanskje dere er overkvalifisert til å jobbe i NAV? :-)

Skrevet

Kan så være?:) Slik jeg har forstått det, finnes alle mulige yrkesgrupper der, tror ikke alle har utdanning en gang. So, u tell me? Hva skal til for å jobbe i NAV?

Skrevet

Jeg tror Nav ansetter folk som har problemer med å komme seg ut i jobb ellers.

Snakker ikke om toppstillingene da men sentralbord/resepsjon osv.

Der sitter det utrolig mange utlendinger å jobber som ikke kan norsk. Kan ikke helt se at de er kvalifisert når de ikke snakker ordentlig norsk engang.

Ellers sitter det noen tannløse saksbehandlere der jeg uheldigvis sogner til.

Dette virker som noen tidligere uføretrygdede som er satt til å jobbe der for å komme seg ut i jobb.

Jeg har aldri sett en større gjeng med apekatter.

Og at dere ikke blir kalt inn til intervju der må bety at dere er overkvalifisert.. seriøst..

Og jeg skulle gjerne heller møtt på dere der..Men dere hadde kostet systemet for mye fordi dere har utdannelse og derfor ville krevd bedre lønn og goder.

Skrevet

Slike ting blir arbeidsgiver- og arbeidstakerorganisasjonene enige om ved lønnsoppgjørene, og heter tariffavtaler. Frustrasjonen din må altså rettes mot fagforeningen din. Det er denne som må framforhandle slike avtaler. Det er som alt annet man er frustert over i samfunnet, det beste er å engasjere seg selv og sørge for å bli hørt. De som framforhandler på vegne av deg og dine kolleger har sikkert prioritert andre ting enn julefri.

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg er tillitsvalgt på jobb og har løftet dette så langt jeg kan. Ser likevel ikke ut til at det løser seg. Det som er mitt hovedfokus er ikke 1 1/2 dag fri, men prinsippet om at alle ansatte skal ha de samme godene. Kan ikke fatte at en slik reform kunne gjennomføres uten å først ha et felles avtaleverk for kommunalt og statlige ansatte. Det kommer nok før eller siden, men det burde vært på plass før etableringen av Nav-kontorene.

 

 

Skrevet

Hvorfor det? Det er da forskjell mellom kommunalt, statlige og private ansatte alle andre steder også, som jeg sa til deg tidligere. Og dreier det seg bare om 1,5 dager??? Trodde du snakket uker jeg. Jeez! Jeg er kommunalt ansatt, men jeg misunner da ikke de som er ansatt i staten eller i det private for det? Da finner jeg meg heller en statlig jobb:) Er det verre for deg enn for andre?

Skrevet

Ja klart det føles urettferdig. Jeg jobba i staten tidligere, og da hadde ansatte i aetat bedre goder i jula en vi på trygd. Synd, men slik var det.

 

Tror ikke det vil bedre seg rundt omkring på navkontora med det første, dersom de kommunalt ansatte på nav får like goder som de statlig ansatte, betalt matpause, mer fri i jula osv. vil alle ansatte i kommunene måtte få det samme, og det tror jeg aldri skjer pga den dårlige kommuneøkonomien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...