birrisj05.02.09 Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Har stortsett nettopp hatt blærekatarr, og den dagen jeg tok siste tabl. var urinprøven helt perfekt. Men nå er det liksom som om jeg har fått det på nytt igjen. Føler jeg må på do ganske ofte, og kommer liksom ikke så mye i slengen. Er det bare mini som ligger å presser på blæra? Skal på ny ultralyd på mandag i neste uke, så får sjekke urinprøven da. Men lurer på om det kan være sånn pga presset på blæra. Og hvordan kjennes egentlig bekkenløsning ut? Tror ikke jeg har det, men begynte bare å tenke på det. I går hadde jeg så vondt i korsryggen at jeg ikke fikk sove på mange timer, fordi jeg ikke fant noen stilling det var behagelig å ligge i. Det gjorde vondt uansett hvordan jeg snudde meg. Og var liksom en litt annen type smerte enn den vanlige lille korsryggvondten som av og til kommer.. Jeg har også merka at de siste dagene så gjør det vondt når jeg skal snu meg i senga. Om det så bare er fra rygg til siden. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men kjennes litt som om jeg må tisse veldig mye, men bare i noen sekunder, for når jeg er ferdigsnudd, så forsvinner det. Og har lest at man kan få sånne smerter ved bekkenløsning.. jeg plages i tillegg med å ha vondt under føttene, blir kjempesliten. Var å shoppa litt i dag, og skulle ikke kommet meg hjem, så vondt ble det tilslutt. Kan det være vann som har samla seg under der allerede? Eller er det bare blodet som stagnerer der og ikke videresirkuleres? Er 27+6, er det ikke litt tidlig å få vann i kroppen allerede? Merkes ikke noe til vann andre steder iallefall.. eller kan føttene også være en faktor på begynnende bekkenløsning f.eks? Av og til når jeg reiser meg opp, så føles det som om alt har låst seg og det er ekkelt å gå.. men går fort over.. Noen som har peiling på dette?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Skal svare så godt jeg kan. Jeg vil tro at mini kan ligge å trykke litt på bæra allerede nå. Vet ikke om du vet, men tranebær er fint å drikke for å forebygge blærekatar/UVI. Jeg syns ikke det smaker så godt (kjøper usukret, sukker og UVI passer ikke bra sammens, bakteriene er glad i sukkeret) men fryter de ned i sånne isbit former å har dem i smoothe. Nam nam. Bekkenløsning føles forskjelig fra person til person. Jeg synts det var som lynnedslag, eller kniv stikk i nedes i ryggen og nedover lårene. Eneste måten jeg greide å sove på var på siden med en pute mellom knærne, med bøydeknær, det å bytte side... var grusomt. Jeg fikk også sånne låsninger. Så gleder meg ikke til bekkenløsningen kommer i dette svangerskapet. Man kan fort bli plaget med vann.
birrisj05.02.09 Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 Jeg sover faktisk med pute mellom knærne, er mest behagelig det. Fikk vondt i ryggen i går kveld igjen, og slet med å sove... igjen! Snur meg minst mulig, fordi det er et helt arbeid, føles som om jeg er helt fastlåst. Jeg kjente også 5-6 strålinger som startet i korsryggen og gikk litt oppover, vet ikke hva det er, men har ikke kjent det før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå