Gå til innhold

om jeg drikker hver dag..


Anbefalte innlegg

Skrevet

er jeg alkoholiker da??

drikker bare fordi det er godt, og for å slappe av sånn jeg får meg bedre søvn.. drikker meg ikke dritings nei, men 2-3 glass rødvin eller 2 øl kvelden.. ikke hver dag men for det meste går det sånn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg mener du er alkoholiker hvis du drikker hver dag.

Skrevet

Det er ikke bra for kroppen din. Om du er alkoholiker er en annen sak.

Skrevet

det er ikke så farlig faktisk.. har pratet med en som er lege om dette..

Skrevet

Du er defiinitivt ikke alkoholiker for det.

Skrevet

"drikker bare fordi det er godt" - les den setningen noen ganger....

det gjorde moren min og. bare et par glass rød om kvelden, så flere glass, 1 flaske, øl til lunsj osv....

hun tok livet sitt i år og var helt klart alkoholiker.

 

for min del er det uaktuelt å drikke alkohol i uken, tar meg kanskje et par glass vin en fredagskveld.

Skrevet

Når er man alkoholiker da, hvis man ikke er det om man drikker hver dag?

Skrevet

bare fordi moren til en annen her inne var alkoholiker så trenger ikke du være det. men når du i det hele tatt stopper opp og spør deg selv dette spørsmålet, så er det kanskje grunn til å lure på om du har et helt avslappet forhold til alkohol? det spørsmålet er det vel bare du som kan svare på.

Skrevet

Det spørs hvor mye du drikker. Jeg tar meg nesten hver dag et glass vin, ikke mer. Men jeg har aldri problemer hvis jeg er plasser der jeg ikke får. Da er jeg ikke alkoholiker. Kan godt reise på ferie i to uker hos svigerforeldre og har ikke abstinenser. Så jeg tror jeg vil si mengden har litt å si......

Skrevet

Bob bob. Noen kan helt sikkert få problemer av å drikke 2-3 glass hver dag og jeg tror det lett kan bli litt at man "må" ha det. Og at det da kan balle litt på seg.

 

Men jeg mener absolutt at det går helt fint for de aller fleste å drikke små mengder med alkohol nesten hver dag.

 

Kan være lurt å gå litt inn i seg selv, kjenne etter om vanen blir så sterk at man ikke kan la være. For man må klare å la være også! Og hvis det blir sånn at man da går og tenker mye på å det, da er det et faresignal mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...