Brunost Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hvorfor er det slik at enkelte mødre syns det er helt grusomt dersom barna har litt for stor dress. Hvorfor skal dressen på død og liv passe perfekt akkurat nå? Tenker dere ikke på at barna vokser og at derer risikerer å måtte kjøpe ny dress før sesongen er over? Så lenge barna fint klarer å bevege seg rundt ser jeg ikke problemet dersom dressen er litt for stor?!! Har mange venninner som er slik og fatter ikke poenget, enkelte har til og med kjøpt nye mindre dresser enn den de kjøpte på salg i vår fordi dressen var "altfor" stor, skjønner det bare ikke. Selv kjøper jeg heller litt for store dresser slik at jeg er sikker på at den holder sesongen. Med litt for stor dress mener jeg faktisk at barna fint kan bevege seg rundt og ikke bli hindret i noe aktivitet!
Gjest Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Heller litt for stor enn for liten ja...
Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Spørs helt på alderen til ungene det da. Små barn kan ikke ha så veldig for stor dress før den hindrer dem i lek. Mange argumenterer med at man kan brette opp armer og bein.... man kan faktisk ikke det på yttertøy.
rudolfine Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Bare en liten kommentar til det du skriver. Jeg ser ofte i barnehagen at mange barn har dresser som passer akkurat, når de er i ro. (kanskje i butikken?) Men med en gang barna begynner å løpe, klatre, disse/huske osv., kryper dressen oppover leggen. Mange mangler også strikk under bena etterhvert, og da blir de kalde på leggen. Jeg foretrekker såklart en litt romslig dress, som også er stor nok til å leke aktivt i.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 ble du inspirert av innlegget mitt? hehe! jeg er bare redd at han ikke skal klare å bevege seg fritt, er tungvint som det er med yttertøy, for en liten gutt på 16 mnd, de er jo ikke så stødige og bevegelige fra før liksom. og med for lange armer og bein, så skjønner jeg godt at de blir sinte og grinete, med en dress som bare er i veien.
Brunost Skrevet 12. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2008 Enig i det at man ikke kan brette opp armer og ben, gjør heller ikke det med mine barn. Så for eksempel en mor som skulle kjøpe en dress til sin ett? åring. Hun prøvde både str 80 og 86, hun syns 86 var ALTFOR stort!! ungen kunne da ikke gå i den store dressen! Butikkdamen mente at hun i allefall ikke burde kjøpe noe mindre dress! dama kjøpte den minste dressen! IDIOTI!!! skjønner det bare ikke! Personlig hadde jeg kanskje gått for str 92 til mitt barn dersom jeg var henne. Skjønner ikke at man kan se så forskjellig på hvordan ting passer og ikke. Ungene skal jo ha masse klær under også, og jeg syns at det rett og slett er sløsing å måtte kjøpe to dyre dresser på en sesong.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 en dress passer barnet samt har plass til mellomlag når man får en god neve med dress oppe ved skuldrene. Dressen skal da selvfølgelig fortsatt være lang nok på beina. Vi snakker om for store dresser.... dvs at mange kjøper f.eks en dress som er 10-15 cm for lang på armene. Så mye vokser ikke et barn i løpet av en sesong. Mange vil at dressen skal vare i 2 år. Det funker ikke alltid like bra for f.eks en 1 åring.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Tenker ofte på det selv, da jeg jobbet i bhg var det utrolig mange barn som hadde for liten dress! Det ser ut som om de passer når de står rett opp og ned, men om de setter seg blir de for korte i ryggen.
Brunost Skrevet 12. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2008 Hehe...ja ;o) men har tenkt på dette lenge faktisk og irritert meg også! for syns det virker så korttenkt å kjøpe akkurat passe dress på begynnelsen av en sesong som skal vare noen mnd.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Kanskje alle har kjøpt på salg på våren:) Eller at de er på sesong 2 hehehehehe. Min erfaring er ivertfall det motsatte. Noen kan liksom ikke få stor nok dress:)
Brunost Skrevet 12. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2008 hehe...Ja, ikke vet jeg! Mye rart man skal irritere seg over gitt ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå