mitt-skjønne-trekløver Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hvordan var det etterpå? Trakk en for 2dager siden, nede i munnen. Den måtte klyves før tannlegen fikk tatt den ut, men gikk helt greit, og var ingenting vondt mens han holdt på. Men tok litt tid da, ca 15-20 min fra han begynte å jobbe med tanna. Jeg har nå vondt for å gape, tygge og svelge. Er vondt langs undersiden av tunga i tillegg til i "hullet" etter tanna (er ikke sydd). Regner med det med tunga skyldes all gapingen...? Så nå lurer jeg bare på hvor lenge jeg kan/må regne med å ha vondt? Hva er deres erfaring.
mamman til to gutter Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Jeg har trukket to. Den første tok over 1 time å få ut og da kunne jeg nesten ikke gape på hvertfall 1uke og brukte mye smertestillenede. Fikk ibux 600 og paralgin forte på resept. Var til etterkontroll etter 1uke og da hadde jeg problemer med å gape høyt nok til at tannlegen fikk sett det han skulle. Den andre var ute i løpet av noen få minutter og da hadde jeg ikke problemer med å gape i det hele tatt. Trengte nesten ikke å ta smertestillende i etterkant heller.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Takk for svar "Mamman til nurket". Jeg satser på at alt er som det skal, og at jeg unngår betennelse. Er det jeg frykter litt ser du... Er nede så er jo et stort "krater" å passe på at ikke blir fylt med matrester o.l.....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Åh nei!!! Jeg trakk en visdomstann idag, og har ligget og vridd meg i smerte i hele dag!! Var ikke vondt å trekke den, men har gjort vondt nå i ettertid.. Jeg har trukket en før, men da merket jeg ingenting i ettertid..
Tante Blås Squaw Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Har trukket alle fire uten problemer. Spiste paracet i tre-fire dager etterpå.
AO3 Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jeg har trukket alle fire. Den ene måtte sages/klyves litt, resten ble tatt ut hele. Jeg hadde faktisk overhode ikke vondt etterpå, spiste ikke så mye som en paracet. Jeg var nok heldig!
bittelill Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg trakk en nede. Det var ømt noen dager, så ble det værre, og det begynte å smake og lukte stygt av området der tannen hadde vært. Dro tilbake og fikk konstatert infeksjon. Fikk da pencilin og var helt fin etter et par dager. Så etter en uke var nok alt det verste over tror jeg. Litt ømt bare kan hende etterpå.
¤ LilleMi ¤ Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Jeg har trukket 3 og har hatt vondt i ca en uke etterpå... Kjøp Corsodyl munnskyll. (Kan også brukes mot munnsopp på barnet) Det skal hjelpe mot betennelse. Bare pass på å pusse tennene godt først så de ikke blir misfarget:)
miapia Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jeg har vært superdårlig i en uke en gang. Mener å ha hørt at du kan skylle med en sprøyte om de er redd for matrester. (uten nål...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå