Gå til innhold

Dere som har vann i kroppen , se hit pliis!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har +2 på ødemer, og bena mine ser jo lekre ut... har og i hendene, mest i høyre og det er det som er så rart for det er bare tre av 5 fingre som er hovne og da mener jeg hovne. De to andre er nesten normale... Er dette vanlig? :o) Har veldig vondt i armen også, smerter som er der hele tiden, og det morsomste- de sovner jo hele tiden... bare å skrive dette tar tid, for må stoppe og gnikke fingrene så de våkner igjen...

Kommer dette til å gå over etter fødselen, sånn ganske med en gang eller? For jeg begynner å bli smågal... våkne om natten av at armene sover og når du rører på dem får du så vondt at du må stå opp... grrr, bare smøre matpakke er et ork jo... hihi og skrive innlegg tar et kvarter minst :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres litt voldsomt ut. Jeg har mye vann i kroppen selv, men langt fra så ille. Hva sier jordmor/lege?

Skrevet

Hei..Har hatt ødem 3 i mange uker..begynnte vel i uke 28 og fikk ikke sove pga. smerter, de har ikke gått bort men jeg har blitt vant til de..termin idag så de blir vel snart normale igjen;)

Skrevet

he he, både fastlegen og legene på sykehuset(følges opp pga høyt bl.trykk) sier det er helt normalt.... jeg føler meg ikke normal og håper bare den siste tiden kan gå ufattelig fort..... ville bare høre om det var andre som hadde det nogenlunde likt jeg.... så kan jeg føle meg litt mer "normal"

Skrevet

skjønner at jeg ikke bør klage:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har også samme problem som deg,( men ikke så ille som hos deg) Når jeg var hos jordmor for ei uke siden så henviste hun meg til ortoped på sykehuset for å få laget skinner på hendene som jeg ligger med om natta. Å det hjelper!

Grunnen til at dette skjer er at nervene som går til tommel, pekefinger, langfinger og delvis ringfingeeren går i en "kanal" i håndleddet, og når man får vann i kroppen så kommer disse i "klemm" slik at fingrene sovner. Ved å bruke disse skinnene så holder man hånda mer i riktig posisjon slik at det ikke blir så "trangt" i kanalen der disse nervene passerer. Det var han som laggde dissse skinnene på sykehuset som forklarte meg dette, å jordmora fikk skryt for at hun hadde sendt meg dit for å få skinner! Han sa også at dette gjerne rammet folk som jobbet mye med hendene da det ofte var trangere i denne kanalen da de hadde mere "muskler" og sener.... Og han kunne fortelle at problemet forsvannt igjen kort tid etter fødselen :-)

Skrevet

Har masse vann og +2 på ødemer.. Resultat er ømme og vonde bein, nerveklem.. Nerveklem på hendene også, så de tre midterste fingrene på begge hendenen er "borte".. prikker og føles ut som om hendene sovner til tider.. ingenting som hjelper:P Men de sier det går over etter fødselen..:)

Skrevet

Ha ha kjenner meg igjen ja, spesielt høyre hånd er hoven. Pølsefingre og marsipanbelegg på hånden. Og fingrene sovner om natten. Nå har jeg resusert mulige sovestillinger til en stilling. Kan ikke ligge poå siden for da kommer den nederste armen i klem og så sovner hånden og armen. Må ligge på ryggen med litt støtte på en av sidene sånn at jeg vipper ørlite til siden. Jeg hater å ligge på ryggen. Gleder meg uendelig mye til å sove på magen igjen,

Føttene ser også ut som de er dekket med marsipan og tærene ser ut som sossisser. Skikkelig lekre søkk etter sokkene på de ellers bleke og hårete vinterleggene. Lekkerbisken altså!!!

Skrevet

Jeg hadde en del vann i kroppen, men i den siste uken har jeg kuttet ut hvete og sukker totalt, begynte også å drikke bringebærbladte (vet ikke om det har noen sammenheng) og nå er hender og føtter helt normale igjen! Er i uke 31, og håper det holder seg sånn resten av tiden..

Skrevet

Sist sv skap hadde jeg så hovne bein at jeg kalte det å ha 'låra rett i skoa'. Ha ha ha

Så ikke ut i måneskinn, det var vondt, klarte knappest å bevege meg og i tillegg så gikk jeg høygravis hele sommeren og fødte 31 august!

Men vannet i kroppen forsvant relativt fort, faktisk mens jeg var på sykehuset. Så 4 dagen når jeg skulle hjem så var beina tilbake til det normale og jeg kunne ta på sokker for første gang på MÅNDER!

Skrevet

hei måtte bare si at jeg endelig fikk en lege som hadde hørt om dette før, han var også ortodped i grunn og han snakket om et el annet carpal tunell syndrom,han bare så på fingrene mine og sa at det jo ikke var noen tvil og " har ingen snakket noe om dette med deg?" hvilket de ikke har, så jeg har vært på apoteket og kjøpt noen skinner til hendene, gleder meg ikke til å sove med de greiene, håper jeg ikke slår meg selv i hodet- for de var harde.... men ALT for å ha litt mer følelses i hendene. blir spennende å se i morgen. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...