Gå til innhold

Er far urimelig? Jeg flytter to timer unna med ungene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at det ble slutt med barnefar har vi fortsatt bodd på samme sted, men nå ønsker jeg å flytte til en by to times kjøretur unna med ungene. Han er nå etablert på nytt med ny familie (ett lite barn).

Eks`en min jobber turnus og har frem til nå hatt barna hver frihelg. Han har hentet ungene i barnehagen på fredag og levert dem på mandag. Vi har alle (begge familier) vært fornøyde med ordningen.

Nå, som barna skal flytte, ønsker han å kutte ned på samværet, pga at det vil gå så mye tid bort i transport de eneste helgene han har fri (fredag og søndag), samt at helgene blir så korte. Han sier at han aldri vil få en ordentlig frihelg sammen med nyfamilien sin. Jeg skjønner han på en måte, vet hvordan det er å jobbe skift - frihelgene blir ganske hellige.

Jeg er selvsagt kjempeskuffet på vegne av barna, og kjenner at jeg igrunn er ganske sint på han (selv om vi er gode venner egentlig). På den annen side så skjønner jeg han og hans nye kone; de må på en måte ta støyten for at jeg velger å flytte...

Vanskelig dette her :( Hva mener dere? Er far urimelig?

Vil bare tilføye at selv om far ønsker å redusere helgesamværet, ønsker han å øke samværet i ferier o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisen for foreldrenes valg må ungene betale...

Kan du på noen måte stille opp og kjøre en av veiene? For eks hente dem på søndagene? Har far noen langhelger han kan ha dem, og kan de da få fri fra barnehagen?

Søk løsninger, ikke konflikter! Det er kanskje det beste rådet mitt. Jeg er selv stemor, og dersom mannen min måtte kjøre og hente og bringe ungene annenhver helg - og bruke mange timer på det, så hadde jeg blitt ganske lei selv. Og jeg er veldig glad i dem, bare så det er sagt;)

Uansett, lykke til!

Skrevet

det er en konsekvens av at du flytter. det blir jo 8 timers kjøring de helgene som barnet skal til far. eventuelt 4 om dere deler det på 2.

hvor ofte har far tenkt å ha barna nå da? kan ikke du kjøre de helgene far har tenkt og kutte ned på samværet. slik at barna får sett faren sin som før.

i grunn så kan man jo se det slik at du flytter, noe som gjør at du i grunn hindrer barna og møte far så ofte, derfor burde du hente og levere de, de helgene far har fri.

Skrevet

Hvorfor velger du å flytte så langt unna bf?

Jeg synes du bør strekke deg lenger i å ta en god del av kjøringen slik at han får hatt barna mer i det daglige, ikke bare ferier.

Hvor gamle er barna?

Er det etterhvert aktuellt at de kan ta tog / buss?

Vi tok av og til tog "alene" 1 time da vi var 10-12 år, men en kollega av mamma tok det samme toget og holdt et øye med oss.

Skrevet

Ettersom det er du som flytter ungene deres unna bf, så synes jeg du skal strekke deg langt når det gjelder å dele på å kjøre ungene. Å kjøre 4 timer for å hente ungene er MYE, 8 timer på en helg er VELDIG MYE! Jeg ville aldri krevd at eksen min kom og hentet datteren vår dersom jeg valgte å flytte.

Dere bør møtes på halvveien, så blir det kun 2 timers kjøretur på hver av der. Siden dere begge er familiserte på nytt, har dere sikkert partneren som stiller opp for å gjøre dette til en bra greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...