bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 jeg er 26 uker på vei og bekkenet dreper meg!! Ikke kan jeg stå med vekten på bare ett bein og mange ganger når jeg skal reise meg så skyter det til i korsryggen så tårene spretter. Jeg klarer ikke å reise meg skikkelig opp når jeg ligger og våkner av at jeg må snu meg om natta... Dessuten passer det fryktelig dårlig med bekkenløsning i byggeperioden. Jeg prøver å stå på så godt det går men er helt utslitt og stiv som en planke i korsryggen og rumpa hver kveld. Noen vidunderkur?!
annesmil Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hei Stakkas deg! Har ikke noen mirakelkur nei, og tror dessverre ikke at det finnes. Men, det er en del ting du kan gjøre for at ikke skal bli verre, å det vil du ikke! Nr 1: Gå til legen i morra og få en henvisning til fysioterapi, insister på det omhan ikke vil gi deg. Som gravid betaler du ingenting verken hos legen eller hos fysioterapauten og du får 25 behandlinger i første omgang. ( Du må ikke brukealle om du ikke trenger... ) Ring rundt / sjekk på nternett til du finner en fysioeterapaut som kan behandle bekkenplager. En fysioterapaut som kan dette vil kunne vise deg måter du kan trene hjemme på, jeg trente hver dag ca 10 min og på den måten klarte jeg å holde bekkenløsningen i sjakk helt frem til fødselen. Jeg gikk en gang hver annen uke for massasje, strøm behandling og opplæring i trening. Nr 2: Ta det alvorlig, gjør du ikke det kan det faktisk skade deg for livet! Høres drastisk ut, men flere som har hatt kraftig bekkenløsning har bekken plager i mange, mange år fremover. Nr 3: Fortell alle at du har vondt, slik at de forstår hvorfor du ikke kan løfte tungt o.l. Tips for natten, når du våkner av det er vondt, gå opp å gå litt. Lykke til!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå