Gå til innhold

Er far urimelig? Jeg flytter to timer unna med ungene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at det ble slutt med barnefar har vi fortsatt bodd på samme sted, men nå ønsker jeg å flytte til en by to times kjøretur unna med ungene. Han er nå etablert på nytt med ny familie (ett lite barn).

Eks`en min jobber turnus og har frem til nå hatt barna hver frihelg. Han har hentet ungene i barnehagen på fredag og levert dem på mandag. Vi har alle (begge familier) vært fornøyde med ordningen.

Nå, som barna skal flytte, ønsker han å kutte ned på samværet, pga at det vil gå så mye tid bort i transport de eneste helgene han har fri (fredag og søndag), samt at helgene blir så korte. Han sier at han aldri vil få en ordentlig frihelg sammen med nyfamilien sin. Jeg skjønner han på en måte, vet hvordan det er å jobbe skift - frihelgene blir ganske hellige.

Jeg er selvsagt kjempeskuffet på vegne av barna, og kjenner at jeg igrunn er ganske sint på han (selv om vi er gode venner egentlig). På den annen side så skjønner jeg han og hans nye kone; de må på en måte ta støyten for at jeg velger å flytte...

Vanskelig dette her :( Hva mener dere? Er far urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI igjen.

Vil bare presisere at det er helgene han ønsker å kutte ned på, øvrig samvær (ferier; påske, jul, sommer, høst osv) ønsker han mer av.

Frem til nå har han hatt ungene ca annen hver helg, nå ønsker han å ha dem en gang pr. mnd, i tillegg til feriene.

Bør jeg gå med på dette?

Skrevet

Forstår dere begge, men mener at du bør ta din del av støyten ved å stå for transport til eller fra.

Skrevet

Du er faktisk pliktig til å delta i transport.. Enten det blir en gang pr mnd elller annen hver helg. Du bør tilby å levere fredag eller hente søndag. Skulle bare mangle, er du som flytter..

Skrevet

Vi har planlagt å møtes på halvveien, dvs at vi begge må kjøre to timer fredag og søndag ettermiddag (tur/retur), så det er ikke der det ligger. Problemet er mer at han føler at han aldri får en ordentlig helg, hvor han og familien f.eks kan dra på hytta, siden fredag og søndag nå blir såpss amputert. Frem til nå har ungene vært inkludert i alt dette, da de på en måte har hatt langhelg hos faren...

HI

Skrevet

Eg skjønnar begge partar. Her må de setje barna i fokus. Familievernkontoret kan hjelpe til med rådgivning i slike saker (er gratis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...