Gå til innhold

Babyer som får angst og ikke vil sove. Hva gjør en????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er 7 md gammel, og han er nydelig og lydig , utenom når han vil sove! Sliter med å få han søvn, da han reiser seg opp av sengen, gråter og skriker og får nesten angstanfall når jeg legger ham i sengen. Jeg tror at jeg går inn 50 ganger for å legge ham i sengen, før han endelig sovner og det tar ca 1- 1,5 time hver kveld før han sovner. Jeg er dødssliten og jeg ser at han også sliter seg ut hver kveld før han sovner.Jeg vil ikke at han skal sovne gråtende, jeg blir også veldig lei meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?? Kan noen gi meg gode råd?? Eller dele erfaringer med meg ang legge/ soverutiner? Han legges i seng hver kveld kl 19.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har i perioder opplevd det samme. Pleier gå inn ofte å stryke henne over kinnet før jeg forlater rommet igjen.

Gjentar dette et pat ganger så sover hun søtt. Tror bare du må prøve deg fram. Har gutten din eget rom? Vi fikk et nytt og bedre liv når hun flyttet inn på rommet sitt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som han trenger deg der inne, så jeg ville i hvert fall ikke gått fra han!

 

Begynn gradvis, øv gjerne på dagtid ved å legge deg ved siden av han i deres seng. Ha en fast ting, pledd. kosedyr etc. Og overfør dette til kvelden. Nå han er så hysterisk, så ville jeg bare tatt han opp, trøst, kos og avvenn han gradvis med det. Min er 5 mnd, og vi har jobbet en stund. Han kan nå som oftest roe seg selv, ved å kose seg i sengen før han sovner. Men på kvelden trenger han av og til at vi holder hånden hans litt og prater (dette tar maks 7 min), så roer han seg så fint og sover i 10 - 11 timer.

 

Jeg er blant dem som ikke synes noe om å forlate barna sine i en sånn situasjon. En så liten baby gråte ikke for å manipulere, så trøst, kos og bruk tiden til hjelp så løser det seg :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...