Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 altså min bestemor ringte for 3 uker siden, og lurte på om min samboer ville kjøre henne til familien hennes i sverige, 4timer en vei, sånn at hun kunne hente noen møbler, ettersom denne familien i sverige skal flytte. bestemor har stilt opp som barnevakt noen ganger, og fungert som en mor for meg, så sambo sa selvfølgelig ja. avtalen var da at hu skulle komme til oss fredag, sove her til lørdag. så skulle hun og sambo reise ved 5 tiden lørdag morgen. så ringer mommo(mor til mamma) og jeg forteller henne om turen. hvorfor ikke, når vi har daglig kontakt. det skal sies at mine foreldre aldri har hatt noe med hverandre å gjort omtrent og hatet hverandre siden de flyttet fra hverandre da jeg var 2 år, noen grunn til dette vet jeg ikke. så ringer mommo på mandag denne uken, og spør om når sambo skulle kjøre bestemor, ja, det er på lørdag som kommer sa jeg. da spurte hun om hun ikke kunne få passe vesla da, den helgen, så jeg kunne bli med på turen også. noe jeg ikke helt hadde noe ønske om,men ettersom de absolutt ville, og har stilt opp mye,så sa jeg at vi fikk se på det. så ringer mommo oppigjen ikveld, og spør igjen om hun får passe vesla, og da sa jeg ja, så de skulle komme imorgen, og ha henne til lørdag. vil ikke være lenger borte fra henne. så da sambo og bestemor kom tilbake, kunne vi reise å hente henne da. så ringer jeg bestemor for å fortelle dette. og da mente hun at mommo blandet seg inn i dette. og at hun hadde ment å være her hele helgen med oss. for å besøke oss(bor en time unna), mommo bor 2 timer unna. dette har hun ikke fortalt for, så jeg ble jo litt paff. men usikker da. så det ble ingen god stemning i tlf. så ringer pappa, og begynner med at huff, nei, nå ødela jeg alt, og bestemor som hadde tenkt det sånn og sånn da. og at jeg fikk ringe mommo og avlyse med vesla der. for det som viste seg da, var at mommo hadde nevt for søstra til bestemor, om ikke hun skulle ha noen av de møblene osv. og da tolket pappa det dithen at mommo prøvde å så splid mellom bestemor og søstra hennes, og så mellom meg og bestemor. men er jo ikke sånn jeg har oppfatta mommo. selv om det har vært litt turbulens der før. men det har på en måte ikke vært hennes feil.. jeg tåler ikke da det blir sånn, blir nervevrak av sånn. kansje et rotete innlegg, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre jeg altså. skal jeg ringe mommo og avlyse helgen hennes md vesla, fordi bestemor skal være her hele helgen, eller droppe hele turen osv, og bare drite i alt og alle...... blir helt deprimert...har en kronisk sykdom, som gjør at jeg tåler stress veldig dårlig...og nå er det iallefal ille:( håper noen vil svare meg og forstår hva jrg mener....
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Så irriterende! Vet du, jeg tviler ikke på at vi hadde hatt både 3., 4. og 5. verdenskrig allerede hadde det vært kvinner ved makta i alle land! Du kan: 1: Ringe mommo og spørre henne rett ut om dette stemmer. Er hun lik damene i min familie vil hun øyeblikkelig legge deg for hat og ikke snakke til deg på en uke eller to. Det løser jo egentlig problemet, men lager mye stress ellers. Bestemor blir fornøyd, nå er snuppa hjemme hele helga. 2: La mommo ha jenta til Lørdag, og hente henne når dere kommer hjem. Dermed får bestemor også tid med henne, og så kan du jo argumentere med at du gjerne ønsker litt tid med bestemor også. Sannsynligvis det enkleste. Forøvrig like damene i min familie at bestemor skulle gå til sønnen sin å klage istedenfor å bare komme til deg med det! Fortjener egentlig lite sympati. 3: Dersom du uansett ikke ville være med på bilturen beholder du jenta deres hjemme. Sier til mommo at bestemor skal være hos dere hele helga og gjerne vil være med henne, men at mommo gjerne kan komme neste helg - eller låne henne litt da. Gjør det hele på en så hyggelig måte at verken mommo eller bestemor har noen grunn til å klage til mamma eller pappa Ta en sjefsavgjørelse. Det er DERE som bestemmer; ikke mommo. Ikke bestemor. Og heller ikke pappa.
birrisj05.02.09 Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg ville ringt mommo og forklart at bestemor visstnok skulle være hos dere hele helga, og hadde lyst til å ha vesla der. Og om hun kan passe ei annen helg..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Enig i den. Avtalen var tross alt laget med bestemor først.. Synes det er litt rart at mommo absolutt skal passe litt denne helgen.. Bestemor skulle jo komme til dere allerede fredag, så skal mommo ha henne fra fredag..? Hun kan vel ha henne litt helgen etter, eller etter. eller etter der igjen.. Skjønner jo at bestemor blir skuffet i dette tilfellet. Men, så kjenner jeg jo ikke familien og hele historien da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå